Final de proiect Erasmus la Școala ”Gheorghe Țițeica”

Proiectul ErasmusProiectul Erasmus

Activitățile prilejuite de al doilea schimb pe termen scurt al grupurilor de elevi din cadrul proiectului european Erasmus+ “Invaders – How they shaped the Europe of today”, ce se derulează în perioada septembrie 2014 – august 2017, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, s-au încheiat vineri, 27 mai. În acest proiect este implicată Școala Gimnazială nr. 30 ”Gheorghe Țițeica” .

După spectacolul multicultural de luni, în timpul căruia cei 55 de profesori și de elevi din Irlanda, Anglia, Finlanda, Polonia, Spania și Italia au putut constata diversitatea populațiilor care locuiesc în Dobrogea în armonie și după atelierele de pictat pe vase ceramice, au urmat patru zile pline, în care oaspeții școlii constănțene nu au avut aproape nicio clipă de răgaz.

Astfel, marți, 24 mai, aceștia au beneficiat de o vizită ghidată în Centrul vechi al orașului și au admirat apoi comorile din Sala Tezaurului din cadrul Muzeului de Istorie Națională și Arheologie. Amestecul, uneori contrastant, de stiluri arhitecturale a generat multe întrebări din partea vizitatorilor, atât pe teme istorice, cât și din dorința de a obține informații despre planurile de reabilitare a unor clădiri. În după-amiaza aceleiași zile, elevii claselor a IV-a A, B, D au avut o întâlnire de lucru cu școlarii din proiect și au creat un joc despre invadatori, stabilindu-și reguli clare, cu depășiri de obstacole, capcane ori avansări rapide, în funcție de norocul la zar al fiecăruia.

Ziua de miercuri a fost dedicată în întregime unei excursii de studiu la cetatea Adamclisi. Pe lângă vizitarea monumentului Tropaeum Traiani, a muzeului și a ruinelor vechii cetăți, elevii au asistat le demonstrații de luptă între daci și romani, au participat la ateliere de pielărie și ceramică, dar s-au și pregătit să devină luptători, învățând să tragă cu arcul. Excursia, o adevărată călătorie în timp, s-a încheiat cu degustarea unei tocane pregătite la foc de lemne, spre deliciul participanților.

Dimineața zilei de joi a fost dedicată unui moment oficial în care delegația de peste hotare a fost primită de către primarul Constanței, Decebal Făgădău, și de către viceprimarul, Costin Răsăuțeanu. Coordonatoarea proiectului, Dorina Șacu, a enumerat obiectivele majore ale acestui demers și apoi a dat cuvântul profesorilor coordonatori din fiecare delegație pentru a-și prezenta membrii. Delegația spaniolă a ținut să mulțumească în limba română pentru ospitalitate și pentru oportunitatea de a fi experimentat la Constanța tradiții de mult uitate. Elevii au confecționat apoi, la Muzeul de Artă Populară, păpuși din linguri de lemn, îmbrăcate în costum tradițional românesc, pe care le-au luat acasă ca suveniruri.

În sfârșit, vineri, postul local de televiziune Dobrogea TV a fost gazda unui exercițiu inedit. Cum una dintre activitățile proiectului prevedea redactarea unei știri despre invadatorii din fiecare țară de-a lungul timpului, coordonatorii s-au gândit că ar fi minunat ca elevii să se joace de-a jurnaliștii și să filmeze știrea respectivă. Astfel, ei au fost fie prezentatori, fie reporteri, au citit de pe prompter, au dat legătura în direct. Copiii au avut ceva emoții în fața camerelor, dar și le-au învins relativ repede, cu zâmbetul pe buze.

Întreaga săptămână, elevii români implicați în proiect au fost alături de colegii lor. Au legat prietenii noi sau și-au revăzut câțiva prieteni pe care și-i făcuseră în mobilitățile anterioare din Anglia, respectiv Spania. Copiii s-au despărțit cu lacrimi în ochi vineri, făcând diverse saluturi învățate de la colegii lor și o ultimă fotografie împreună, în Constanța. Astfel de experiențe îi îmbogățesc cu adevărat pe tinerii de pretutindeni care exersează diversitatea culturală, toleranța și care luptă cu prejudecățile și stereotipurile etnice, într-o Europă care își redefinește constant coordonatele, sub ochii  noștri.

Adauga valoare acestui articol "Final de proiect Erasmus la Școala ”Gheorghe Țițeica”"

Ai ceva de spus?

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*