Cum “omori” politic un candidat cu o comunicare proastă în online

Adrian Boioglu - editorialAdrian Boioglu - editorial

Primesc zilnic comunicate de presă, invitații și tot felul de comunicări de la partide și candidați. Cu mici excepții, toate sunt prost făcute și mă minunez de fiecare dată cum pot astfel de oameni să convingă un electorat, dacă nu sunt în stare să transmită un mesaj.

Alegerile din anul 2016 se joacă și pe online. Nimic rău în asta. Televiziunile locale din Constanța au audiența atât de mică și calitatea unor produse lasă atât de mult de dorit încât este normal să te adresezi direct alegătorului, prin Facebook sau un website. Evident, candidații inteligenți și partidele apelează la oameni care știu cu ce se mănâncă online-ul și nu aruncă orice, oricum și oriunde. Când vorbesc de aruncat mă refer și la mesaje și la sume de bani cheltuite.

Mi se pare inadmisibil ca în 2016 să nu ai o persoană care să mănânce email pe pâine. Să ai în cap toate regulile de bază. Să nu faci greșeli de amatori și să ai o bază de dată corectă, completă și la zi cu jurnaliștii cărora vrei să le transmiți informația.

Apoi este inacceptabil să vrei să faci evenimente, dar să te bazezi pe câte un om de la organizația de tineret care crede că știe să organizeze.

Nici primarii în funcție nu sunt mai capabili la punctul acesta. Primesc emailuri prost scrise, critici la adresa contracandidaților sau chestiuni care nu au nicio treabă cu activitatea instituțiilor. OK, acolo înțeleg că nu e vina primarului, ci a unui birou de presă sau purtător de cuvânt, dar nu e deloc în regulă să lași oameni care nu se pricep să facă o astfel de muncă.

Spuneam de Facebook. Candidații l-au descoperit și îl folosesc din plin. Evident, și acolo sunt mulți care nu înțeleg că nu e de ajuns să postezi ceva și să bagi 20-50 lei într-o postare pentru a o face vizibilă într-o comună sau oraș. Postările trebuie publicate la anumite ore, textele nu trebuie să fie lungi și plictisitoare, un video nu trebuie să depășească 3 – 5 minute, iar profilul de Facebook a candidatului nu trebuie inundat cu mulțumiti pentru “Accept” de la toți sătenii sau cu felicitări, flori și urări de sărbători în care sunt tag-uite alte 30 persoane.

Știu că online-ul nu este contorizat așa cum se întâmplă la radio și TV în campanie, dar care este rostul aruncatului banilor pe fereastră dacă unui candidat nu îi crește notorietatea în online și asta nu se traduce mai târziu prin voturi și apreciere în offline?

Adauga valoare acestui articol "Cum “omori” politic un candidat cu o comunicare proastă în online"

Ai ceva de spus?

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*