Un marinar român, comandant de navă, susține că a fost arestat nevinovat de către autoritățile din Italia, fiind victima propriului echipaj

Droguri găsite la bordul navei. FOTO SLN Constanța

Un comandant de navă, român, a trimis un memoriu președintelui României prin intermediul Sindicatului Liber al Navigatorilor, în încercarea de a-și găsi dreptatea. A fost acuzat și arestat pe nedrept, spune el, după ce echipajul navei sale s-a răzvrătit, l-au luat prizonier și au încărcat la bord, zece tone de droguri.

Potrivit reprezentanților Sindicatului Liber al Navigatorilor – SLN, în sfera lor profesională se întâmplă lucruri incredibil de imaginat dar care sunt cât se poate de adevărate. De incriminarea navigatorilor nu am auzit de ieri sau de azi. Este deja un fenomen și este cât se poate de periculos dar când navigatorii sunt pe cont propriu, acesta devine un dezastru. Au mai fost și alte cazuri, dar cel al comandantului Adrian Florin Tănaseeste unul halucinant.

Redam mai jos memoriul trimis de acesta către autoritățile din România.

„ Mă numesc Tănase Adrian Florin născut la data de 09 aprilie 1955 în București și domiciliat în Constanța.

Sunt Comandant de navă pensionat în anul 2014

Ca urmare a pensiei mici după o perioadă de muncă neîntreruptă de 40 ani, am activat și după acea data în funcția sus amintită astfel că:
Pe data de 19 mai 2018 am părăsit România în direcția La Valletta Malta că urmare a unei înștiințări telefonice primită de la doamnă Josette Zamit, sora lui Pol Attard, patroni și antreprenori ai unei companii care se ocupă cu comerțul maritim internațional pe nume Patron Group, companie la care am mai lucrat până în 2016 pe navă Sea Patron.

Aceștia m-au solicitat pentru un voiaj pe o navă a lor, urmând să semnez contractul de muncă la destinație.

La sosire, am fost însoțit de doamnă Zamit (patroană a firmei Patron Group alături de fratele sau Pol Attard, la care mai lucrasem în 2016) pe o navă de dimensiune mici de 42 metri lungime cu numele Sea View, număr IM0 6710358, sub pavilion Kingston. Ajuns la bord spre seară și am fost condus la cabina comandantului de marinarul olandez Groeneweg This.

M-am odihnit și a două zi, duminică 20 mai 2018 am controlat actele navei și aparatele de navigație care erau în regulă, mai puțin stația radio care era defectă.

Nava era veche construită prin 1967 transformată dintr-o navă de pescuit într-o navă de tip off shore cu foarte multe cabine destinată transportului de personal pentru platforme marine, navă neavând neavând magazii de marfă.

Luni 21 mai 2018 s-au efectuat aprovizionări de material și provizii precum schimbarea numelui navei în M/Y Quest-făcute de Pol Attard cu ajutorul secundului navei Bonello David care era unchiul lui Pol Attard amândoi de naționalitate malteza.

Marți 22 mai 2018 s-a anunțat plecarea navei într-un voiaj în Tunisia probabil urmând să între în serviciul pentru care era construită navă, de transport persoane de la platformele din zonă către uscat și invers.

În bază documentului Port Clearance (pe care îl anexez la prezenta) eliberat de Căpitănia Portului și înmânat mie de către Pol Attard. Acesta a adus la plecare și o stație de comunicați mobile prin satelit pe care i-a înmânat-o secundului navei Bonello David pentru că stația radio nu funcționa. Am părăsit portul La Valletta în jurul orei 18.30 cu pilot la bord cu destinația Tunisia nava corespunzând din toate punctele de vedere cerințelor.

A doua zi dimineață spre surprinderea mea am fost trezit din somn mult mai devreme decât ar fi fost normal, în jurul orei 4, să vin urgent pe comandă de navigație. Ajungând pe puntea de navigație am fost întâmpinat de marinarii Groeneweg This-Olanda, Mohamed Elbosati-Egipt, Ahmed Mohamed,-Egipt și secundul maltez Bonello David care pe un ton amenințător mi-a comunicat că din acel moment nu mai sunt comandantul navei și că va trebui să mă supun necondiționat ordinelor ce le voi primi de la acesta spunându-mi că jurnalul de bord nu va mai fi completat. Aparatul de comunicații prin satelit a ajuns în mâinile marinarului Groeneweg This sub a cărui control am fost tot timpul , eu fiind supravegheat în comandă de navigație pe parcursul voiajului cu concursul celorlalți plus un Italian care nu a fost atunci de față pe nume Cantaro Salvatore. Mi s-a spus că dacă țin la viață mea să urmez întocmai ce mi se comunică. A început să îmi fie frică pentru viață mea, mai ales că nu aveam la îndemână nici un mijloc de comunicare.

În continuare sub o supraveghere strictă a celor de mai sus am fost forțat să execut ordinele lor contrar voinței mele sub amenințări de tot felul și cuvinte înjositoare.

Așa am devenit prizonierul acestuia echipaj care a schimbat drumul navei dinspre Tunisia către zonă de frontieră dintre Algeria și Maroc, cam în dreptul orașului Gazaouet unde ajunși pe data de 27 mai 2018 în largul mării s-au încărcat de la două bărci acostate de-a lungul navei niște pachete pe care eu le bănuiam a fi ceva ilegal. Ulterior s-a dovedit a fi 10 tone de droguri de tip hașiș.

În largul mării nu aveam nici un mijloc de comunicații cu coastă sau cu oricine altcineva, telefonul mobil fiind impracticabil din lipsă semnalului iar declanșarea alarmei SOS era imposibil de efectuat pentru că am fost amenințat că mă omoară dacă fac ceva necugetat, eu fiind în permanență supravegheat. Nu știu încotro trebuia să ajungă ajungă navă după ce au încărcat acele pachete dar pe sistemul AIS (Automatic Identification System) secundul a introdus destinația Alexandria. Ulterior, uitându-mă pe hartă de navigație, am văzut un semn și un marcaj în dreptul Libiei, în largul portului Tobruk, și am bănuind că acolo trebuia să ajungă navă. 

Pe drumul de întoarcere, pe data de 29 mai 2018 am fost interceptați de o navă militară italiană, care ne-a cerut despre datele navă prin canalul VHF și pentru că eram supravegheat și nu vedeam navă să știu la ce distanță este, nu am putut să comunic ce mi s-a întâmplat de frică că voi fi aruncat peste bord.

Doar atât am putut să fac, la întrebarea : care era portul de plecare al navei, eu am răspuns eronat că portul de plecare era Gibraltar, ceea ce era imposibil să fie în poziția și direcția pe care o avea navă , fapt ce a trezit suspiciunea celor de pe navă militară și a ajutat la decizia de a inspecta navă și astfel la deconspirarea traficanților. Am avut mari probleme cu Bonello David și am reușit cu greu să justific minciună în orele și zilele care au urmat până când navă militară ne-a abordat, fiindu-mi frică că aceștia îmi puțeau luă viață.

Pe data de 31 mai 2018 ajungând aproape de insulă italiană Pantelleria secundul navei care ordonase practic celorlalți să mă țină prizonier și să fiu supravegheat tot timpul a dat ordin să îi dau telefonul mobil de teamă că în această zonă precum și în apropierea Sicilia pe unde urmă să trecem se prinde semnal la telefonul celular fi putut poliția.

Telefonul meu fost sechestrat am trăit o fi controlat găsite fotografiile pe care le-am făcut ascuns atunci când -au încărcat suspecte de la cele .

Datorită minciunii pe care am spus-o, nava a devenit suspectă și în felul acesta fost oprită în largul mării de către o Guardia di Finanza Palermo, la 170 mile de portul Catania Sicili, ocazie care controlului efectuat – au găsit acele pachete suspecte am aflat eu de droguri. .

Nava a fost dusă în Portul Catania și întregul echipaj arestat.

De atunci și până în prezent nu am fost anchetat în mod serios cu toate ca am insistat și am făcut în scris nenumărate cereri la magistratură și procuratură.

Am fost încarcerat închisoare la Piazza Lanza din Catania Sicilia unde am fost închis 7 luni pe de 23 Decembrie 2018 când am fost transferat la închisoarea Luigi Bodenza orașul Enna din Sicilia

Mi s-a interzis să vorbesc cu oricine altcineva, dar în penitenciar am fost agresat psihic fizic de către gardieni în mai multe rânduri, 9 aprilie 2019, 11 iunie 2019 și 25 iunie 2019.

Eu am făcut nenumărate cereri către procurorul de caz să mă investigheze să spun ceea ce știu, dar nu am fost niciodată chemat la procuratură pentru spune și ceea ce eu am de spus. 

În penitenciar am fost supus la agresiuni psihice și fizice până pe data de 23 iulie 2019 când familia mea a reușit să obțină aprobarea justiției să continui arestul la un domiciliu din Catania, via D’Amico no 72 la care mă aflu și în prezent, unde am închiriat o cameră pe cheltuiala proprie.

Nu s-a ținut cont de etatea mea și nici de starea mea precaria de sănătate astfel că, după ieșirea din carceră datorită durerilor abdominale cauzate de tot felul de agresiuni ce mi-au fost administrate, pe data de 04 August am ajuns de urgență cu ambulanță la Spitalul Garibaldi din Catania unde s-a hotărât că este necesar să mi se facă o intervenție chirurgicală de iernie ombilicală avansată că urmare a unei operații precedente de ulcer perforat și peritonită.

S-a hotărât atunci și încă până la această data nu am fost chemat pentru intervenție cu toate că am făcut toate controalele premergătoare și am dureri mari în continuare cu un pericol crescut de a face ocluzie intestinală

Următorul proces va avea loc curând pe 10 decembrie 2019 dar din câte sunt informat de avocatul meu, se va amâna din motive de non conformitate juridică la o data necunoscută.

S-au efectuat o serie întreagă de audiențe judiciare la tribunalul din Catania unde ar trebui să se țină procesul, până acum toate amânate (această este al unsprezecelea la număr) din fel și fel de motive.

Sunt extenuat fizic și moral. Va rog ajutați-mă și va rog faceți ceva în numele adevărului.

Va rog cu tot respectul să mă ajutați pentru că sunt un om disperat și nevinovat care stă fără nicio justificare în arest la domiciliul în Italia fără să se înceapă un proces în instanță ( au fost numai amânări). Sunt bătrân și bolnav și fără un ajutor din partea statului român voi fi o victimă sigură.
Tănase Adrian Florin “

1 Trackback / Pingback

  1. Vesti bune în cazul comandantului de navă Adrian Florin Tanase, arestat la domiciliu în Italia | Constanța NEWS

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*