Cum s-au adaptat companiile mari la vremurile schimbătoare

foto: unsplash.com

Una dintre cele mai importante condiții ale unei afaceri de succes este capacitatea de adaptare. La un moment dat, orice firmă trece prin provocări. Acest aspect se bazează pe o regulă simplă: nimic nu ține la nesfârșit. Vremurile se schimbă, tendințele vin și pleacă, motiv pentru care firmele trebuie să facă față tuturor acestor factori. Un exemplu relevant este cel al companiei Netflix. Cu toate că firma se baza la început pe închirierea filmelor pe DVD, odată cu trecerea timpului și digitalizarea lumii, aceștia au început să ofere servicii de streaming. Mai mult, câțiva ani mai târziu au început să ofere conținut original, lucru care le-a mărit profitul și mai mult. Iată câteva alte companii care au știut să profite de oportunitate.

Experiență inedită

Dacă faci parte dintre persoanele care obișnuiesc să călătorească, cu siguranță ai auzit până acum de AirBnb. Ei bine, această companie se bazează pe un model de afacere destul de simplu la o primă vedere, dar foarte eficient. Puterea experienței este cea care îi determină pe oameni să rezerve camere, case sau chiar rulote, vapoare și alte locuri în care să stea peste noapte.

Pe lângă sistemul de recenzii foarte bine pus la punct, partea favorabilă este faptul că nu există recepționeri sau agenți cu care trebuie să iei legătura pentru a face o rezervare. Cu alte cuvinte, a ușurat efortul pe care trebuie să-l depui pentru a te bucura de următoarea ta cazare.

Adaptare la cerințele publicului

În ciuda faptului că a început ca o librărie, Amazon a ajuns la scurt timp un magazin care oferă produse pe toate gusturile și buzunarele.

O mare parte din afacere își are originea în magazinul virtual. Totuși, în momentul în care Amazon a deschis câteva magazine fizice în anul 2017, a generat profituri de cinci miliarde de dolari.

Un alt serviciu de top – Amazon Prime – urma să le crească încasările și mai mult. Practic, clienții cheltuiesc și mai mulți bani pentru a-și demonstra loialitatea față de companie. De asemenea, compania deține și o structură cloud (spațiu de stocare virtual) numit AWS, care este lider de piață.

Plăți inteligente

Cu toate că portofelele digitale sunt din ce în ce mai populare când vine vorba de plățile online, cărțile de credit continuă să fie printre cele mai populare metode de plată. Indiferent dacă achiziționezi articole vestimentare, rezervi o vacanță, vrei să te distrezi prin intermediul abonamentului la o platformă de streaming sau vrei să accesezi jocuri online, poate faci parte dintre persoanele care preferă să folosească o carte de credit pentru a plăti cu bani reali. Platformele de tipul PokerStars au reușit să transforme acest lucru într-o realitate, oferind publicului diferite metode de plată adaptate acestor noi necesități, așa cum sunt VISA, MasterCard, Skrill și Apple Pay.

Varietate pe gustul tuturor

foto: unsplash.com
foto: unsplash.com

Toată lumea își amintește de clasicele condimente Maggi. În plus, dacă facem o vizită în magazine putem achiziționa și supe instant, tăiței, și alte preparate pe care să le savurezi acasă.

Ei bine, nu multă lume știe că la originea ciocolatei KitKat se află același brand mare, și anume Nestle. În prezent, acest brand deține multe produse pe care le consumi în mod frecvent.

Povestea a început în anul 1860 în Elveția. Un angajat la farmacie a dezvoltat o anumită supă pe care să o poată consuma persoanele tinere, acesta fiind și scopul invenției sale. Curând, produsul inventat a salvat multe vieți începând cu Elveția, continuând cu Europa și așa mai departe.

Misiunea companiei este de a oferi mâncare bună și totodată o viață mai bună. Mai mult, ei își doresc să ofere produse accesibile oricui.

Transformare digitală totală

Toată lume a auzit de Ikea până în prezent. Acest gigant care oferă mobilier în toată lumea a trecut printr-o revoluție în momentul în care și-a adaptat ideea de afacere la cerințele actuale. Cu alte cuvinte, în prezent oferă magazine online pe care lumea le poate accesa în orice moment pentru a achiziționa bunuri.

Partea bună este că aceste magazine sunt deschise nonstop, spre deosebire de magazinele clasice care au un program fix.

În doar câteva săptămâni și-au mutat afacerea în mediul online și au continuat să ofere serviciile lor publicului interesat. Pe scurt, au ținut cont de nevoile clienților și s-au adaptat din mers.

Meseria de antreprenor vine cu multe provocări, motiv pentru care nu toată lumea face față. În concluzie, capacitatea de adaptare și deschiderea la nou sunt atuuri esențiale.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*