Concluziile unui control al Consiliului Județean confirmă problemele conducerii Spitalului de Urgență Constanța: mizerie și medicamente lipsă

Imagine din Spitalul de Urgență Constanța. FOTO Alexandra Stan

Consiliul Județean Constanța a avut nevoie de 3 săptămâni pentru a realiza problemele grave de la Spitalul de Urgență Constanța. După un control realizat la mijlocul lunii martie, reprezentanții CJ Constanța au emis o sinteză a raportului de verificare.

Concluziile sunt grave, dar reprezentanții CJ Constanța au dat doar “recomandări” pentru conducerea spitalului și șefii secțiilor Medicină Internă II, Neurologie, Cardiologie și Ortopedie.

În privința curățeniei, cele mai mari probleme sunt la secția Neurologie.

“Curăţenia la nivel de secţie este nesatisfăcătoare din declarațiile asistentelor medicale reiese că angajatele societății care asigură serviciul de curățenie, nu își îndeplinesc cu maximă diligenţă atribuţiile. În plus, echipa de control a sesizat la nivelul secției un miros persistent neplăcut”, se arată în raportul CJC.

Echipa de control susține că dezinsecțiile realizate în secțiile nemodernizate sunt insuficiente, așa că recomandă o monitorizare responsabilă a modului de derulare a serviciilor de curățenie, spălătorie, dezinsecție și deratizare care au fost externalizate.

Personalul “nu semnează condicile de prezență”, iar aprovizionarea cu materialele igienico-sanitare lasă mult de dorit. Echipa de control a recomandar raportarea lunară către CJC a lipsurilor de medicamente, proteze, piese și consumabile.

Medicamente lipsă la Spitalul de Urgență Constanța

În cea mai mare unitate medicală din Constanța stocurile farmaciei se actualizează de trei ori pe săptămână. Cu toate acestea, controlul a evidențiat “lipsa îndelungată a unor medicamente importante (Diurex, Furosemid, Metroprolol etc.) care, deși accesibile financiar, nu au fost achiziționate de către SCJU de foarte multă vreme, în ciuda repetatelor solicitări adresate conducerii de către șefii de secții”.

Reprezentanții Consiliului Județean au cerut conducerii spitalului să reanalizeze eficiența externalizării unor servicii din domeniul sanitar, să asigure încadrarea personalului pentru funcționarea în condiții bune, să urmărească permanent gradul de satisfacție a pacienților internați și să raporteze lunar cifrele de mortalitate, internări și a ratei de reinternare.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*