Vergil Chițac anunță semnarea unui contract de finanțare pentru reabilitarea a peste 40 km de conductă termică primară

Vergil Chițac anunță investiții în rețeaua de transport a energiei termice. FOTO Primăria Constanța

Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a anunțat vineri, 7 ianuarie, printr-o nouă postare pe Facebook, semnarea unui contract de finanțare pentru reabilitarea a 43,2 km de conductă termică primară, echivalentul a 21,6 km de traseu, o investiție de 97,1 milioane lei + TVA.

Vergil Chițac spune că sistemul de încălzire centralizată din Constanța a ajuns la limită și trebuie modernizat, țevile fiind date în exploatare acum aproape de jumătate de secol. Astfel, în etapa întâi, vor fi reabilitate tronsoane de rețea termică primară din Magistrala I de termoficare (Bld. 1 Mai și Bld. Alexandru Lăpușneanu) și breteaua de legătură între cele două magistrale. Totodată, se vor face reabilitări de vane, de cămine și de înlocuirea ansamblelor de contorizare a agentului termic primar de la intrarea în punctele termice.

În postarea sa, primarul Constanței se laudă cu realizările sale din ultimul an, realizări ce nu au putut fi făcute de niciunul dintre edilii din ultimii 30 de ani.

„Constănțeni, știu că este greu și că pentru mulți limita suportabilității a fost întrecută de mult timp, dar trebuie să luăm taurul de coarne și să facem ceva. Dați-mi voie să vă arăt cum am reușit în numai 1 an ceea ce predecesorii nu au făcut în 30, deși problema este una deosebit de gravă și presupune intervenție urgentă de cel puțin două decenii.

  1. Am înființat o companie nouă de termoficare în locul defunctei RADET, care nu a putut fi salvată de la faliment. Termoficare Constanța este o companie care nu are datorii și nici litigii cu CET Constanța.

  2. Am efectuat un studiu de fezabilitate care a evidențiat necesitatea înlocuirii rețelei de transport a agentului termic primar (apa supraîncălzită), o rețea cu lungimea de 130 km tur-retur. Sistemul nu poate fi salvat decât dacă se înlocuiește integral: rețeaua de transport, rețeaua de distribuție și sistemul de producție (ceea ce înseamnă că va trebui sa avem un CET nou).

  3. Am scris un proiect european pentru înlocuirea sistemului de transport, pe care l-am fazat în 3 etape. Am aplicat cu acest proiect la POIM 2014-2020 +3, pentru a primi finanțare din bani europeni nerambursabili.

  4. În vreme ce proiectul a fost în evaluare la Ministerul Fondurilor Europene, am organizat licitația pentru proiectarea și execuția acestei lucrări, iar în prima parte a acestei luni vom anunța câștigătorul.”

Vergil Chițac mai spune că dacă lucrurile merg normal, cel târziu în lunile aprilie, mai vor începe efectiv lucrările „pe care Constanța le așteaptă de zeci de ani”. Este vorba de o investiție de 97,1 milioane lei +TVA, dintre care 95,2 milioane de lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

„Beneficiile proiectului pentru oraș sunt uriașe: vor dispărea problemele cu încălzirea, vom limita pierderile din rețea și vor scădea facturile, vom diminua efectul gazelor de seră și, dincolo de toate aceste lucruri, vom dormi mult mai liniștiți noaptea. Prieteni, am ales un drum consistent de a guverna si asta înseamnă că trebuie să recuperăm timpul pierdut. V-am spus că orașul se va transforma într-un șantier și așa va fi. Știu că acest lucru vine la pachet cu disconfort și nervi mulți. Mai cunosc și faptul că așteptările sunt mari și că, după atâta timp în care orașul a fost neglijat total în detrimentul afacerilor obscure, există tendința de a aștepta minuni peste noapte. Din păcate, nu le putem produce. Dar, priviți: modernizăm sistemul de încălzire, renovăm școlile, construim un spital de la zero, reabilităm bulevardele, înlocuim sistemul de iluminat, facem parcuri, cumpărăm autobuze electrice și stații noi, schimbăm fața centrului istoric, oprim abuzurile și interesele celor care construiesc prin PUZ-uri și așa mai departe. Cu ajutorul Guvernului, reabilităm Cazinoul și construim un complex sportiv și un stadion ultramoderne. Lucrurile se schimbă. După zeci de ani în care nu s-a făcut nimic, noi lucrăm efectiv la viitorul Constanței. Aveți răbdare, aveți încredere și vă asigur că rezultatele vor fi pe placul dumneavoastră. Este un proces care necesită timp, dar nu avem altă cale. Sunt disponibil să discut cu oricine are altă soluție mai bună pentru viitorul Constanței. Vă mulțumesc”, a mai scris primarul Constanței pe Facebook.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

2 Comments

  1. Mincinosule, pana acum n-am vazut nimic, decat promisiuni, desene si santiere incepute si neterminate. Cat crezi ca mai poti sfida inteligenta constantenilor, cat ii mai poti prosti ? Sa nu crezi ca nu intelegem situatia, dar toti, fara exceptie, aveti meteahna de a arunca responsabilitatea pe predecesori, pe greaua mostenire, bla, bla. Mai terminati cu golaniile astea, vedem cu ce va ocupati si ce prestati pentru orasul asta….sunteti jalnici !

  2. Apreciez faptul ca se lucreaza simultan la majoritatea problemelor care afecteaza orasul, desi inca la faza de studii, proiectare si selectie oferte.
    Din pacate, acolo unde incep sa se vada rezultatele, ele nu sunt cele asteptate. Exemple sunt regulamentul parcarilor, cel de acces in zona peninsulara, cel cu spatiile verzi dintre blocuri. Reabilitarea marilor bulevarde desfiinteaza mii de parcari fara sa existe o alternativa. Traficul la orele de varf e infernal, datorita unor masuri pripite luate dupa ureche, fara nici un studiu serios.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*