FOTO VIDEO Târgul IMM-urilor, ediția 2024 – industria HORECA, la Constanța, vizitat de ministrul Economiei și Turismului: “Litoralul românesc trebuie să spună o poveste”. Radu Oprea anunță schimbări în programul Start Up Nation

Ministrul Turismului, radu Ștefan Oprea, a vizitat TIMM Constanța/ FOTO Cristina Sîmbeteanu
Ministrul Turismului, radu Ștefan Oprea, a vizitat TIMM Constanța/ FOTO Cristina Sîmbeteanu

În perioada 23 – 25 mai s-a desfășurat, la Constanța, cea de-a doua ediție a Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, ediția 2024 – Industria HORECA. Ediția de primăvară a evenimentului dedicat în special segmentului de business a fost găzduit de Pavilionul Expozițional din Constanța și a reunit aproximativ 120 de antreprenori aflați în căutare de promovare, clienți noi și mai ales networking.

Organizat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, prin Agenția Teritorială pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii Constanța, târgul l-a avut ca oaspete, în ultima zi, chiar pe ministrul Economiei, Radu – Ștefan Oprea. Oficialul a vizitat fiecare stand în parte în încercarea de a obține impresii de la expozanți.

„Am stat de vorbă cu expozanții să văd care este realitatea, de aceea am și venit în ultima zi a târgului, să înțeleg dacă au efect sau nu aceste târguri, dacă îi ajută sau nu îi ajută. Răspunsul a fost că da, îi ajută foarte mult. Mi-au spus că au avut clienți, că li se pare o oportunitate faptul de a se afla aici la acest târg al IMM-urilor, care este la a doua ediție.

Ne-au rugat să continuăm, ne-au rugat să facem o prezență constantă din acest târg al IMM-urilor cu destinație HORECA la Constanța”, a declarat ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu-Ștefan Oprea, la finalul turului.

În cele trei zile ale expoziției, producători și distribuitori de mobilier pentru HORECA, consumabile și produse de curățenie pentru consumatori casnici, dar și pentru industria de turism, producători și distribuitori de aparatură specifică restaurantelor, hotelurilor și cafenelelor, dar și artizani și meșteșugari și-au etalat ofertele, unii au oferit chiar și discounturi, iar cei mai mulți s-au bucurat de oportunitatea de relaționare pentru a atrage noi contracte.

Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor români din sectorul business to business, ministrul Economiei a avut ideea ca, împreună cu un mare retailer en-gross cash & carry din România, să alcătuiască o listă amplă de produse frecvent achiziționate de industria HORECA.

„Vrem să vedem ce produse se cumpără într-o anumită zonă a județului sau într-o anumită zonă a țării, cum, spre exemplu, este județul Constanța cu tot litoralul românesc, să vedem ce importăm și ce putem produce în România. Cu aceste liste, cu această analiză voi merge la antreprenori astfel încât ei să vadă oportunitățile și să înceapă să producă”, a mai explicat Radu-Ștefan Oprea, pentru CTnews.

Odată identificate oportunitățile, ministrul își dorește să regăsească mult mai multe proiecte inspirate în rândul celor care aplică pentru programe naționale de ajutor de stat de tipul Start Up Nation, Femeia Antreprenor, astfel încât finanțările puse la dispoziție prin acest gen de reurse să fie din ce în ce mai rentanbile și să ducă la crearea unor branduri solide și de succes pe piața din România. Oprea a mai ținut să sublinieze că face toate aceste demersuri pentru că ținta sa în calitate de ministrul al Economiei, Antreprenoriatului și Turismului este ca serviciile din HORECA să fie cât mai bune și cât mai ieftine, corecte din punct de vedere al raportului preț calitate pentru turiștii români și străini.

Se modifică programul Start Up Nation

Strict privitor la proiectul Start Up Nation, oficialul din Guvern a declarat că, anul acesta, programul va avea parte de unele modificări:

„De data aceasta Start Up Nation este diferit față de primele trei ediții. Are un anumit specific pentru că avem fonduri europene care au anumite restricții date de programul pe care îl folosim, este vorba de programul Educație și Ocupare. Acolo sunt deja niște ținte, o metodologie pe care trebuie să o folosim. De aceea vom avea două etape pentru Start Up Nation. Prima pentru formare profesională, care va debuta în iunie cu înscrierea pe platformă a companiilor care pot face formarea aceasta profesională, cu niște cursuri scurte pentru antreprenori pentru a ști mai bine cum să își întocmească planurile de afaceri.

Este o condiționare din fondurile europene și atunci, indiferent dacă ai sau nu studii de specialitate va trebui să faci aceste cursuri scurte, ca apoi, în toamnă, să putem da drumul la partea de proiecte pe fondurile europene. Însă ne propunem, de data aceasta, să mărim de la 200.000 la 250.000 alocația nerambursabilă”, a anunțat Oprea, la Constanța.

Plajele lărgite, împotmolite în nisipurile mișcătoare ale birocrației

Ministerul Turismului se preocupă îndeaproape și de situația plajelor lărgite de pe litoralul românesc al Mării Negre, a mai ținut să precizeze ministrul Radu – Ștefan Oprea.

„Nu s-a întâmplat încă să se desfășoare licitația pentru plaje, lucru care, din punctul meu de vedere, arată o întârziere. Ceea ce am reușit în grupul de lucru a fost să aducem punctul de vedere al antreprenorilor și să revenim la o perioadă de închiriere de 10 ani. Tot ca urmare a discuției cu antreprenorii, eu cred că acest lucru este benefic deoarece dacă am un termen mai lung, costurile de construcție și de demolare nu mai sunt anuale – erau costuri care se duceau în prețul pe care îl plătea un turist atunci când închiria un șezlong”, a precizat Oprea.

Acesta a mai explicat că noua regulă asigură predictibilitate, deoarece timp de 10 ani concesionarii porțiunilor de plajă pot construi fiecare câte o poveste de succes din parcela sa, devenind mai atractivi de la an la an pentru turiști. În plus, fiecare concesionar de plajă va fi mai motivat să ofere servicii de calitate la prețuri concurențiale, astfel încât să își fidelizeze clientela. O perioadă scurtă de tip pentru închirierea plajelor, crede Oprea, duce la scumpiri și la servicii de slabă calitate.

„Ceea ce mă interesează ca ministru al Turismului este să avem toate aceste pachete de servicii bune pentru turiștii români și pentru turiștii străini, pentru că trebuie să pot spune o poveste. Atunci câmd fac partea de promovare internațională a turismului românesc trebuie să pot spune o poveste, o poveste care să atragă și care să fie dusă mai departe de către turiștii care vin în România, astfel încât numărul lor să crească anul viitor”, a mai afirmat ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

Promovare inedită a turismului românesc la EURO 2024

Păstrând nota, oficialul a dezvăluit faptul că statul român investește în campanii de promovare a turismului românesc peste hotare și a dat exemple precum participarea României la târgurile de profil de la Roma, Paris și Milano.

„Vom fi acum prezenți în Germania, în timpul Campionatului European de Fotbal, cu o colantare a peste 600 de taxiuri în toate orașele unde se vor desfășura meciurile de la EURO 2024. Vă dați seama câtă vizibilitate va avea România! (…) Când vin în România, turiștii străini trebuie să vadă și să simtă povestea frumoasă pe care o spunem despre noi, despre locurile frumoase, despre pachetele turistice pe care le oferim, despre raportul corect preț – calitate”, a subliniat Radu – Ștefan Oprea.

Fără vize pentru românii care călătoresc în Turcia

Ministrul Turismului a abordat, la Constanța, și o altă temă de actualitate, aceea ca faptului că, mai nou, românii pot călători fără viză în Turcia.

„Este un lucru bun. Competiția oricum exista. Circa un milion de turiști români au ales Turcia ca destinație turistică anul trecut. Din păcate, din Turcia au venit în România aproape 60.000 de turiști, în special pentru turismul de business. Partea aceasta de investiții este o componentă foarte importantă a companiilor turcești. Sunt 18.755 de companii cu capital turcesc, dintre care unele sunt foarte mari și care generează foarte mult export pentru România”, a spus Oprea.

El a mai adăugat că dacă pe partea de colaborare economică existentă între România și Turcia lucrurile merg strună, este necesar ca instituția pe care o conduce să poarte dialoguri susținute cu Executivul de la Ankara în ceea ce privește consolidarea părții de turism. Concret, Ministerul româm al Economiei, Antreprenoriatului și Turismului caută să afle ce i-ar atrage pe turiștii turci în România, astfel încât operatorii din turismul autohton să își poată ajuta pachetele. Cu toate acestea, trebuie ținut cont, mai subliniază Oprea, de faptul că vizele au fost ridicate doar pentru românii care călătoresc în Turcia, nu și viceversa, întrucât politica Uniunii Europene nu permite încă acordarea acestui tip de facilitate pentru țara islamică ce se întinde pe două continente.

Litoralul românesc ia startul optimist în noul sezon estival

Având în vedere că sezonul estival pe litoralul românesc deja a făcut primii pași dincolo de linia de start, ministrul Oprea și-a exprimat convingerea că anul 2024 va fi unul de bun augur pentru litoralul românesc, mai ales că ministerul, împreună cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) va demara o campanie de promovare în mass-media naționale și internaționale a atracțiilor pe care stațiunile românești de la Marea Neagră le pun la dispoziția turiștilor. Radu – Ștefan Oprea a precizat că strategia de comunicare în acest proiect mizează pe o reflectare cât mai realistă a ceea ce este și are de oferit litoralul românesc.

Cu alte cuvinte, ediția de primăvară a Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, ediția 2024 – Industria HORECA oferă optimism atât antreprenorilor din domeniu, cât și autorităților, după cum a confirmat, pentru CTnews și directorul executiv al Agenției județene pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, George Fulina.

„Noi credem că prima ediție a avut succesul așteptat, deoarece, dacă în toamnă am avut peste 100 de participanți, astăzi avem peste 120 de expozanți. Credem că evenimentul este un succes pentru că și fluxul celor direct interesați și aici vorbim de administratorii și proprietarii de hoteluri, restaurante și cafenele sunt cei care ne trec pragul târgului și vedem că în cele trei zile am avut un flux foarte mare de persoane”, a declarat George Fulina.

Directorul executiv al Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii Constanța a subliniat, la rândul său, că a stat de vorbă cu expozanții și că a aflat de la aceștia că sunt foarte mulțumiți de evenimentul de networking care li s-a pus la dispoziție.

„Cei care au venit anul acesta pentru a-și promova și expune produsele în Târgul pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii pentru industria HORECA sunt foarte mulțumiți, în primul rând de condițiile create și în al doilea rând sunt foarte mulți oameni care ne trec pragul și care sunt interesați de produsele expuse, acesta cred că este cel mai important lucru”, a mai precizat Fulina.

De altfel, cei care au trecut pragul târgului de anul acesta au avut acces la oferte de bunuri și servicii dintr-o gamă foarte diversificată, de la produse artizanale destinate industriei ospitalității, la servicii de web hosting și promovare a afacerilor. De asemenea, au existat standuri dedicate aparaturii necesare pentru dotarea centrelor spa, mobilierului pentru hoteluri, restaurante și cafenele, aspiratoare robot de tip industrial, opțiuni de colectare selectivă și inteligentă a deșeurilor și chiar soluții de siguranță a accesului în locații.

Mai mult decât atât, participanții la eveniment au avut acces la work-shop-uri și seminarii pe teme precum „Implementarea tehnologiei inovatoare a roboticii și a soluțiilor inteligente de monitorizare a consumului în industria HoReCa” – susținut de Daniel Toma, Business Developer la Robotic Cleaning Solutions sau „Standarde, practici și tehnologie modernă pentru optimizarea managementului locațiilor din industria ospitalității” – susținut de Mircea Fratuțescu, Manager General al companiei Optima Store.

Din delegația care l-a însoțit, în ultima zi de târg, la Constanța, pe ministrul Economiei au făcut parte și nouă ambasadori pe care reprezentanții antreprenoriatului din turism îi privesc drept vectori pentru promovarea relațiilor business to business din această industrie. Unul dintre cei prezenți a fost Excelența Sa Stefan Tomsevic, ambasadorul Serbiei la București.

„Un eveniment foarte important pentru Dobrogea, Constanța și România – a punctat șeful misiunii diplomatice a Serbiei, într-o română impecabilă. Pentru Serbia, acest tip ce cooperare economică este foarte important. Ca atare sunt onorat să mă aflu aici, la acest important târg și sper să vedem cât mai multe companii dornice de investiții de ambele părți. Pot spune că, la nivel anual, comerțul dintre România și Serbia atinge valoarea de 2,3 miliarde, ceea ce este totuși departe de potențialul care poate fi atins. De aceea trebuie să depune eforturi de cooperare mai consistente, la cel mai înalt nivel, pentru a promova schimburile comerciale dintre țările noastre și cooperarea dintre companii”.

Ambasadorul sârb a menționat că este îmbucurător faptul că numărul de turiști români care ajung în Serbia este în creștere, însă este nevoie de mai mult efort pentru a-i atrage și pe turiștii sârbi către malul stâng al Dunării, unde să descopere frumusețile României. De altfel, consideră Stefan Tomašević, Dunărea este o nestemată a turismului pe care România și Serbia o împart și de pe urma căreia turismul din ambele țări are mult de profitat. Ca atare, ambasadorul crede în ideea că cele două țări ar trebui să își unească eforturile pentru a atrage în regiune turiști din toate colțurile Europei și ale lumii, acesta fiind doar unul dintre multe aspecte economice la care cele două state pot lucra în parteneriat strâns.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*