Panourile stradale din Constanța, măr al discordiei. Deputatul Stelian Ion, contrazis de Ionuț Barbu (Seaview) și Gabriel Oprea (MediaProd)

Panou stradal în Constanța. FOTO seaview
Panou stradal în Constanța. FOTO seaview

Declarațiile deputatului USR, Stelian Ion, referitoare la piața de publicitate stradală din Constanța au stârnit reacții în rândul patronilor de companii de profil din Constanța.

Stelian Ion susține că Primăria Constanța nu își face datoria în privința demontării panourilor stradale. Opinia sa este contrazisă cu argumente de patronii companiilor de publicitate din oraș, Ionuț Barbu de la Seaview Media și Gabriel Oprea de la MediaProd.

„De ce în continuare se percep bani, și înțeleg că acest lucru se face fără temei, pentru că acele contracte nu mai sunt în vigoare, ce se întâmplă cu acești bani? De ce nu s-a respectat legea în momentul în care s-au dat autorizațiile pentru aceste panouri, pentru că legea spune că autorizațiile respective ar fi trebuit să se dea pe o perioadă determinată? Ori dacă ne uităm în răspunsul primit de la Primărie se arată că toate aceste autorizații au fost date pe o perioadă nedeterminată. Deci, din start s-a încălcat legea.

Nu mai spun că foarte multe dintre ele, după cum se observă, au fost amplasate în zone unde nu ar fi trebui să fie amplasate, pe spații verzi, în zone în care vizibilitatea este redusă și pun în pericol circulația pe drumurile publice. Toate aceste panouri pe care le vedeți pe bulevardul Mamaia, pe spațiile verzi, trebuiau desființate demult. Îi solicităm primarului să nu mai prelungească aceste contracte, nu are niciun temei, să adopte un regulament transparent, care să nu avantajeze pe cineva anume, să încheie pe o durată rezonabilă, nu pe 15 – 20 de ani așa cum s-au obișnuit cei din PSD să încheie aceste contracte și să ia toate măsurile pentru a desființa toate panourile publicitare. Foarte multe dintre ele sunt inestetice, iar unele dintre ele pot pune chiar siguranța cetățenilor, pentru că la o furtună, dacă nu sunt verificate la timp, pot produce pagube și chiar victime.“, a declarat deputatul USR Stelian Ion.

Deputatul Uniunii Salvați România susține că Primăria a afirmat că există acte pentru 454 de panouri publicitare, dar în oraș ar putea fi mai multe.

Ionuț Barbu, SeaView Media: “Acestea sunt atacuri și amenințări securistoide”

Răspunsul uneia dintre cele mai mari companii de publicitate stradală din Constanța, SeaView Media, nu a întârziat să apară.

“În calitate de persoană mandatată de industria de publicitate stradală, pot să spun că panourile au autorizație de construire, regulament există, dar se lucrează de 6 luni la unul nou și adaptat legii existente, panourile plătesc taxa de publicitate și taxa de ocupare a domeniului public, panourile se dau jos numai cu autorizație de demolare.

Că panourile se autorizează și se demolează ca un bloc de locuințe și durează, că regulamentul se naște prin discuții și dezbateri pe o lege proastă și nefuncțională, că funcționarii sunt speriați, este numai vina unor personaje toxice care candidează la diverse și devin ulterior aleși . Nu tu idei, nu tu viziune, nu tu proiecte, doar plini de păreri despre orice dar mai ales plini de ei înşişi și care atacă și ameninţă în mod securistoid cu reclamaţii la “organe”. Din acest motiv, funcţionarii publici preferă blocarea tuturor demersurilor, ca o reacţie naturală de frică de a nu fi târâţi prin anchete, chiar dacă la sfârşit sunt găsiţi nevinovaţi.

Totuşi, şi spun asta și pentru un avocat ca dl Stelian, a trece prin dezbatere un regulament de publicitate cu industria este un proces necesar, obligatoriu şi lucrativ pentru toţi factorii implicaţi astfel încât, la final, clienţii să poată să-și facă reclamă, noi să putem plăti salarii angajaţilor şi taxe, iar Primăria Constanţa să încaseze taxe .

În final, îl asigur pe dl Stelian că, oricâte prostii ar spune , campania electorală tot o să-l coste, pentru că noi nu lucrăm nici în varianta Black Friday, nici pe promisiuni de genul “te rezolv eu, boss, când ajung acolo…”, nici gratis – aviz și altor amatori de servicii gratuite sub amenințarea că: “dacă nu te conformezi… vedem noi, am eu grijă de tine!”, a declarat Ionuț Barbu. 

Gabriel Oprea, MediaProd: “De ce vrea să distrugă Stelian Ion locuri de muncă la privați și veniturie Primăriei?”

“Acest domn are o ură față de publicitatea din Constanța. Vrea să o scoată total dar nu spune ce pune în loc. De unde ia veniturile pe care le șterge cu buretele să le aducă în visteria Primăriei. Când toți au nevoie de bani, el vrea să șteargă acest mod de venit. OK, vrei să faci rău unei firme, îndreaptă-te asupra firmei, nu asupra publicității.

Publicitatea o poate face Primăria, dacă vrea, poate să o facă o altă firmă. Panourile publicitare sunt un venit clar și constant la bugetul Primăriei. Dacă domnul deputat îl ignoră, atunci înseamnă că nu înțelege care este problema. Sunt de acord că trebuie respectate niște reguli, dar nu așa exagerate cum propune domnul deputat.

Oare de ce domnul deputat vrea să distrugă locuri de muncă la privat și de ce vrea să distrugă venituri la Primărie. Sunt două lucruri foarte importante pe care nu cred că le gândește când face asemenea afirmații”, a declarat pentru Constanța NEWS – Directorul Executiv MediaProd Constanța, Gabriel Oprea. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*