Mihai Lupu anunță atribuirea a șase contracte din cele opt grupe de trasee pentru serviciul de transport public județean de persoane

Mihai Lupu. FOTO Adrian Boioglu

Președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu a susținut astăzi o conferință de presă în cadrul căreia au fost semnate contractele de delegare de gestiune a serviciului de transport public judeţean de persoane, prin curse regulate, în judeţul Constanţa. Alături de conducerea CJC, la conferinţă au fost prezenţi şi reprezentanţii firmelor de transport contractate.

“Am preluat un serviciu judeţean de transport cu rute de transport neadecvate, iar unele mijloace de transport erau necorespunzătoare. Acesta este motivul pentru care am introdus în procedura de licitaţie, reguli mult mai exigente, care să asigure un transport la standarde europene, cu rute adaptate nevoilor de deplasare şi competitive din punct de vedere financiar” – a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Mihai Lupu.

În urma efectuării studiului de trafic şi de oportunitate, au fost stabilite opt grupe de trasee pentru care au fost demarate procedurile de licitaţie privind delegarea gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane. În urma încheierii licitaţiei publice, au fost atribuite contracte pentru şase din totalul de opt grupe de trasee, după cum urmează:

Grupa nr. 1, formată din 6 trasee ce tranzitează localităţile Mangalia, Negru Vodă, Viroaga, 2 Mai, Limanu, Vama Veche, Darabani, Vâlcele, 23 August, Moşneni, Dulceşti şi Pecineaga, a fost atribuită asocierii dintre firmele de transport NORDIANA NIS S.R.L. (lider), CONSTANT TRANS S.R.L. (asociat), SIMPA TRANS S.R.L.(asociat), GRUP ATYC S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de vehicule active: 13 din care 5 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 8 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi un număr total de vehicule rezerve: 3 din care 1 vehicul cu capacitatea  ≤ 22 locuri şi 2 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri.

Grupa nr. 2, formată din 5 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Agigea, Eforie, Costineşti, Cumpăna, Mangalia şi Techirghiol, a fost atribuită asocierii dintre METROPOLITAN S.R.L. (lider), GRUP ATYC S.R.L. (asociat), NORDIANA NIS S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de vehicule active: 28 din care 12 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 16 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de vehicule rezerve: 3 din care 2 vehicule cu capacitatea  ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.

Grupa nr. 3, formată din 6 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Murfatlar, Poarta Albă, Cobadin, Fântâna Mare, Deleni, Dunăreni, Adamclisi, Viile, Dobromir, Oltina şi Ostrov, nu a fost încă atribuită, cele două oferte depuse în cadrul procedurii fiind neconforme şi, prin urmare, respinse de către comisia de evaluare. Există un proces pe rol în acest sens şi în funcţie de hotărârea judecătorească se va proceda la reevaluarea ofertelor sau la reluarea procedurii, după caz.

Grupa nr. 4, formată din 11 trasee ce tranzitează localităţile Hârşova, Ciobanu, Gârliciu, Ghindăreşti, Topalu, Horia, Cloşca, Constanţa, Târguşor, Râmnicu de Jos, Ovidiu, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Dorobanţu, Vulturu, Crucea, Rasova şi Dunăreni, a fost atribuită asocierii dintre TRANSEVREN S.R.L. (lider), DUMACRIS INST S.R.L.(asociat), TRANS MOVIAY S.R.L. (asociat), MENV-TRANSCOM S.R.L. (asociat),  MARCOTRANS S.R.L.(asociat), GIS TRANS RAPID S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 19 vehicule active, din care 15 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 4 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve, cu o capacitate  ≤ 22 locuri.

Grupa nr. 5, formată din 6 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Ovidiu, Nazarcea, Sibioara, Fântânele, Năvodari, Palazu Mic, Vulturu şi Gârliciu, a fost atribuită asocierii METROPOLITAN S.R.L. (lider) şi DORINȚA S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 16 vehicule active, din care 8 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 8 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve, din care 1 vehicul cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.

Grupa nr. 6, formată din 11 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Medgidia, Cernavodă, Murfatlar, Ovidiu, Poarta Albă, Cuza Vodă, Ţibrinu, Peştera, Petroşani, Crucea, Băltăgeşti, Adamclisi, Carvăn şi Cobadin, a fost atribuită asocierii METROPOLITAN S.R.L. (lider), GRUP ATYC S.R.L. (asociat) şi FILBUS TRAVEL AGENCY S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 22 de vehicule active, din care 15 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 7 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve: din care 1 vehicul cu capacitatea  ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.

Grupa nr. 7, formata din 5 trasee ce tranzitează localităţile Năvodari, Corbu, Vadu, Săcele, Cogealac şi Mihai Viteazu, nu a fost încă atribuită. Pentru această grupă s-au primit două oferte, una fiind declarată câştigătoare iar cea de-a doua, respinsă. Şi aici există un proces pe rol, după finalizarea căruia se va definitiva procedura de atribuire.

Grupa nr. 8, formata din 7 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Mereni, Bărăganu, Potârnichea, Biruinţa, Topraisar, Mereni, Ciobăniţa, General Scărişoreanu, Chirnogeni, Amzacea, Dumbrăveni, Negru Vodă, Plopeni, Tufani, a fost atribuită asocierii TRANSEVREN S.R.L. (lider), DUMACRIS INST S.R.L. (asociat), TRANS TUR S.R.L. (asociat) şi GEGI S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 18 vehicule active, din care 14 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 4 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve: din care 1 vehicul cu capacitatea  ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.

“Vă asigur că nu a fost omisă nici o rută. Fiecare localitate din acest judeţ va beneficia de transport public modern, civilizat care să asigure condiţii de confort şi siguranţă. După semnarea contractelor, transportatorii au la dispoziţie trei luni, timp în care se vor mobiliza, în aşa fel încât să-şi ajusteze tot ce înseamnă trasee şi absolut toate celelalte responsabilităţi prevăzute în caietul de sarcini. La nivelul CJC va funcţiona un departament de monitorizare şi control al transportatorilor, pentru a ne asigura că sunt respectate cu desăvârşire condiţiile impuse acestora prin contract” – a mai precizat preşedintele CJC, Mihai Lupu.

De asemenea, în cadrul procedurii au fost ofertate, pe fiecare grupă de trasee, următoarele tarife medii (lei/km/loc) cu TVA inclus: grupa nr. 1 – 0,39 lei,  grupa nr. 2 – 0,19 lei, grupa nr. 4 – 0,37 lei, grupa nr. 5 – 0,14 lei, grupa nr. 6 – 0,17 lei, grupa nr. 8 – 0,27 lei.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

1 Comment

  1. Lumina? Oituz? Cum nu a fost omisă nicio rută!?! Nu scăpăm de hoții de la Metropolitan? Nu există orar în stații, nu respectă traseul, vin când vor și dacă vor, nu poți cumpăra abonamente online, nu au niciun chioșc în Lumina (trebuie să mergem până la gara din Constanța), nu au aplicație pentru mobil, la numerele de telefon de pe site nu răspunde nimeni niciodată, “site-ul” e o pagină oribilă probabil făcută acum 15 ani. O bătaie de joc de firmă, încremenită în anii 90. Nimic pentru siguranța și confortul călătorilor, totul pentru căpătuiala șoferilor și a patronilor. Și a autorităților, deoarece situația este bine-cunoscută și nu se face nimic.

Leave a Reply to Marius Cancel reply

Your email address will not be published.


*