VIDEO Înșelăciune prin metoda „Modelling”, în stațiunea Mamaia, sancționată de comisarii de la Protecția Consumatorilor

Înșelăciune prin metoda „Modelling”, în stațiunea Mamaia, sancționată de comisarii de la Protecția Consumatorilor

Reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Constanța au efectuat verificări la sediul unei societăți comerciale cu punctul de lucru în stațiunea Mamaia, în urma mai multor sesizări primite de la cetățeni care ar fi fost înșelați prin metoda „Modelling”.

„Este vorba despre desfășurarea unei activități constatată de comisarii CJPC Constanța și considerată a se încadra în categoria practici comerciale înșelătoare, prin prestarea de servicii pe baza unui tarif fix, de 200 lei/persoană, în schimbul promisiunii că aceștia vor putea beneficia de promovare în media și în industria de divertisment. Serviciul propriu-zis presupunea și efectuarea unor fotografii persoanelor interesate”, au precizat reprezentanții CJPC Constanța.

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii au dispus patru amenzi contravenţionale, în valoare totală de 20.000 de lei, și au emis decizii de încetare a activităților respective fiind, totodată, semnalat cazul către Inspectoratul Județean de Poliție Constanţa pentru continuarea cercetărilor în raport cu competențele acestora, stabilite de lege.

„Ca atare, polițiștii fac cercetări pentru înșelăciune și evaziune fiscală, în modalitatea normativă a omisiunii, în tot sau în parte, a evidențierii, în actele contabile ori în alte documente legale, a operațiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate, conform Legii 241/2005”, au mai transmis sursele citate.

La momentul verificării, polițiștii au indisponibilizat 9.300 de lei și au ridicat înscrisuri cu valoare probatorie, în vederea continuării cercetărilor sub supravegherea Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanța.

„Și în ultimii doi ani au mai existat reclamații pentru spețe similare, tot pe litoral, în sezonul de vacanță cu precădere, sancționate de asemenea. Avertizăm consumatorii să manifeste atenție sporită față de astfel de situații și să sesizeze prompt instituțiile statului atunci când suspectează nereguli sau nerespectări ale legii din partea operatorilor economici cu care intră în contact”, au mai subliniat reprezentanții CJPC Constanța.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația Constanța NEWS, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

1 Comment

  1. Dacă am fost victima acestei doamne… Și am achitat sumele cerute ne mai putem recupera banii? Dacă da ce trebuie făcut?
    Mulțumesc

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*