FOTO Inspectorii OPC au găsit produse neconforme și promoții mincinoase în marile magazine din județul Constanța

Inspectorii OPC au găsit nereguli în marile magazine, în special practici comerciale incorecte. FOTO OPC Constanța

În ultima lună, inspectorii OPC Constanța au controlat mai multe hipermarket-uri de pe raza județului. Neregulile găsite au fost mai puține privind calitatea produselor alimentare cât practici comerciale incorecte.

 

„Nu au așa mare relevanță, dar sunt o formă de  «păcălire» continuă“ a declarat șeful OPC Constanța, Horia Constantinescu

 

Una dintre locațiile vizate de inspectorii OPC a fost SC SELGROS CASH & CARRY. Aici s-au constatat la comercializare legume și fructe 55.04 kg în valoare de 241,5 lei deshidratate cu exemplare cu atac de boli criptogamice. Pentru această neregulă a fost aplicat un avertisment. Tot aici au găsit Glade odorizant și Ambi Pur Ocean oferite în promoție la care prețul din promoție era mai mare decât al martorului. Pentru această practică comercială incorectă a fost aplicată o sancțiune de 7.000 lei și s-a dispus încetarea acestei practici. Au fost găsite 8 kg de carne și preparate din carne în valoare de 220 lei, ce prezentau etichete incomplete fără sintagma „a nu se recongela după decongelare“ și fără proporția din sortimente de carne utilizată la prepararea cărnii tocate, micilor și hamburgerilor. Pentru aceasta s-a aplicat sancțiunea de 3.000 lei.

În celălalt magazin SC SELGROS CASH & CARRY s-au constatat la comercializare produse ce prezintă informația că sunt „nr.1“: Apa micelară Garnier – nr. 1 în lume și apa micelară delicată Nivea – marca nr. 1 de curățare a tenului în Romania, informații false în raport cu principalele caracteristici ale produsului .

Se comercializau produse și anume: pachet promoțional Viledo Active Wave – bureți de vase teflon, aflat în promoție 3+1 gratis, fără a se prezenta Ia raft produsul singular; Produsul Always Ultra Normal și Always Ultra Nighs cu promoție 50% reducere din al patrulea pachet. Din calculul matematic rezulta că prețul promoțional trebuia să fie de 12 lei, nu de 20,37 lei cât era afișat pe raft. La raionul „Delicatese“ exista Ia comercializare produsul HULALA 68 buc. de 0,25 litri, 0,5 litri și 1 litru, în valoare de 544,55 lei, pe ambalajul căruia producătorul face precizarea că este nr. 1 în ROMÂNIA. S-au aplicat amenzi în valoare de 14.000 lei și un avertisment. Cele precizate sunt considerate practici comerciale incorecte.

O altă locație verificată a fost REWE Romania – magazinul Penny Market Năvodari. Aici a fost găsită frișca Kaffesahne Campus care prezentă denumirea de frișcă 12% iar pe ambalaj nu erau menționate ingredientele, iar smântâna de 12 % nu avea prevăzut niciun regulament. A fost dată o amendă de 7.000 lei și s-a luat măsura încetării practicii comerciale incorecte. Tot aici a fost găsit mușchi file de porc Aldis 3,6 kg în valoarde 123,21 lei ce prezentau condens în interiorul ambalajului. Pentru acesta s-a dat avertisment și s-a dispus returnarea către furnizor.

La SC KAUFLAND SRL a fost constatată practică comercială incorecta privind comercializarea de clementine eco. Pe etichetă era trecută țara de proveniență Italia și categoria de calitate 1, în condițiile în care pe eticheta de produs și pe documentele de proveniență era menționată calitatea a II-a; struguri albi fără sâmburi, țara de proveniență Grecia și categoria de calitatea 1, iar pe etichetă era menționată calitatea a II a, struguri roze eco Allison, țara de proveniență Italia și categoria de calitate 1, în condițiile în care pe eticheta de produs și pe documentele de proveniență era menționată categoria a II-a. La raionul lactate exista la comercializare produsul HULALA 1000 ml. (30 buc. și produs HULALA 200 ml. – 70 buc.) produse care aveau înscrise pe ambalaj mențiunea „NUMĂRU’ 1 ÎN ROMANIA“. A fost aplicată o amendă în valoare de 7.000 lei.

Următoarea pe lista inspectorilor a fost SC ROMANIA HYPERMARCHE SRL – CORA, unde au fost găsite 23 sticle de ulei de măsline Extravirgin, recipient 1 litru în valoare de 471,5 lei ce aveau menționată data durabilității minimal, pe partea superioară a sticlei de culoare verde închis, iar caracterele erau de culoare neagră, greu de identificat de către consumator. De asemeni se comercializau: pepeni galbeni cu țara de origine România și de fapt era Albania; vinete cu neconformități ce prezentau zone înmuiate, iar pe etichetă era menționată clasa de calitate ..1-a”; „Prigat cu pulpa portocale” – 36 recipiente a 1,75 litri în valoare de 162 lei, care avea menționată pe partea inferioară a recipientului, fiind greu lizibilă, cu caractere de culoare alba cu ștanțare pe corpul buteliei informații cu data expirării greu accesibila pentru consumator. Inspectorii au constatat toate acestea ca fiind  practică comercială incorectă, fiind informații false. Pentru acestea au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 15.000 lei.

A mai fost găsit tot aici, HULALA UHT – „nr.1 în ROMANIA” produs inclus în categoria frișcă, dar nu este frișcă, ci un produs pe bază de grăsimi vegetale. Apa micelară Nivea, produs ce avea menționat nr.1 în ROMANIA, în urma studiului privind vânzările din 2015, dar pe ambalaj era trecut 2014. Salamul Maestro de vară 2+1 gratis, dar nu s-a găsit produsul singular Ia vânzare. Monte d’Oro 500 ml., produs pe bază de grăsimi vegetale, fiind etichetat Ia raft drept „frișcă vegetală“ – produsul neavând în compoziția lui smântână. Aceiași etichetă era prezentată și la produsul HULALA GRAN CUCINA (smântână de gătit), produsul fiind un sos pentru gătit, care nu are în componență smântână. Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 19.000 lei și un avertisment.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*