Federația Națională a Sindicatelor Portuare și Sindicatul Liber al Navigatorilor susțin acțiunile transportatorilor europeni

Barjă la descărcat în Portul Constanța. FOTO Cătălin SCHIPOR

Reprezentanții ITF Romania și cei ai Federației Europene a Transportatorilor din România pentru sectorul maritim/portuar – Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP) și Sindicatul Liber al Navigatorilor din Flota Maritima Comerciala (SLN), organizează un meeting și o conferință de presă pentru susținerea acțiunii transportatorilor europeni din data de 27 martie care are loc la Bruxelles.

Aceste acțiuni sunt premergătoare alegerilor parlamentare europene și vor să atragă atenția asupra unor probleme grave cu care se confrunta transportatorii europeni și care ar trebui sa fie în atenția viitorilor parlamentari europeni.

Prin intermediul unui comunicat de presă, aceștia au transmis o serie de cereri:

  • un transport echitabil prin eliminarea dumpingului social și a competition neloiale la nivel european,
  • o lege echivalenta cu Jones Act din SUA(1920) și anume sa se impună transportatorilor maritimi respectarea legislației europene privind condițiile de munca și viata și a bordul navelor care nu au pavilionul tarilor uniunii europene
  • locuri de munca pentru transportatorii europeni

„Modelul de Uniune Europeană a fost unul de succes care a creat plus valoare dar este o problema a distribuirii acestei plus valori care nu a ajuns și la cei care au creat-o ci în mâinile a unui mic număr de oameni. Materialul atașat exprima mai pe larg acțiunile transportatorilor europeni din 22 si 26-29 martie 2019 din întreaga europă.

Opriți dumpingul social și exploatarea salariilor

Transportul menține Europa în mișcare. Toți depindem de serviciile de transport pentru călătorii și comerț, iar milioane de europeni lucrează în acest sector.
Din păcate, transportul european este în pericol. Concurență necorespunzătoare și practicile comerciale nedorite dăunează serviciilor de calitate, subminează drepturile lucrătorilor și sporesc riscurile privind siguranță pentru toată lumea.
Dumpingul social afectează lucrătorii din transporturi din întreagă Europa:

  • Lucrătorii trimiși în alte țări sunt deseori plătiți mai puțin decât angajații locali.
  • Depășirea orelor de muncă, deoarece angajatorii și guvernele ignoră regulile privind timpul de odihnă.
  • Locuri de muncă distruse de concurență neloială pe bază costurilor, nu a calității.
  • Companiile internaționale adopta cele mai ieftine contracte, lăsând lucrătorii fără acces clar la asistentă medicală și securitate socială.
  • Lucrătorii obligați să încheie contracte precare și pe termen scurt .
  • Subcontractarea constanța și falșii angajatori duc la ruperea legăturii dintre angajați și angajatori.

În ultimele decenii, politicienii de la nivel european și național au impus un sector de transport mai liber, mai integrat și mai competitiv. Cu toate acestea, nu au stabilit niciodată norme internaționale corespunzătoare pentru a proteja lucrătorii, întreprinderile și cetățenii.

Companiile expuse concurenței excesive reacționează cu dumpingul social. Ei evită sau abuzează de reglementările sociale în numele profiturilor pe termen scurt.

Acest dumping social împinge în jos salariile și condițiile de muncă pentru sectorul transporturilor din întreagă Europa, adâncind diferențele între persoane din diferite grupuri naționale și profesionale. Acest lucru nu este nu este doar o amenințare la adresă locurilor de muncă în transporturi-este un pericol real pentru coeziunea socială și credința oamenilor într-o societate europeană deschisă,“ se arată în comunicatul de presă

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*