Taxa pentru eliberarea actului de identitate poate fi achitată online

Acte de identitate. FOTO CTNews.ro

Primăria Municipiului Constanța vine în sprijinul cetățenilor și oferă noi servicii online. Dacă începând de anul trecut constănțenii care doresc să-și preschimbe cartea de identitate se pot programa online, din 5 ianuarie și taxa aferentă eliberării actului de identitate se poate achita online.

Direcția Locală de Evidență Persoane Constanța pune la dispoziția constănțenilor posibilitatea achitării contravalorii acestei taxe online pe site-ul https://programaridlepct.primaria-constanta.ro/ apăsând butonul „Plata taxe“.

De asemenea, plata taxei se poate face în continuare și la ghișeele Serviciului Public de Impozite și Taxe și la Centrul de Informare Cetățeni.

Totodată, începând din 5 ianuarie, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate este de până la 30 de zile, conform art. 15 alin. 5 din Ordonanța de Urgență nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, cu modificările și completările ulterioare.

Legea 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 art.4 alin.(5) precizează clar că documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de alertă își păstrează valabilitatea 90 zile de la încetarea stării de urgență/alertă.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația Constanța NEWS, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*