Situație grea pentru marinarii sirieni ai unei nave abandonate în Portul Constanța

Situație grea pentru marinarii sirieni ai unei nave abandonate în Portul Constanța. FOTO ITF România

Reprezentanții Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) în România trag un semnal de alarmă pentru echipajul sirian al unei nave sub pavilion Panama, abandonată în Portul Constanța, marinarii fiind neplătiți de mai multe luni, rămași fără alimente și, în curând, și fără curent electric la bord.

Nava „Ali Bey” a fost abandonata din 30 noiembrie 2020, cu întregul echipaj la bord neplătit, iar din acel moment agentul navei a aprovizionat cu hrană vasul, în timp ce autoritatea portuară a conectat nava la electricitate de la țărm, ulterior agentul aducând și combustibilul necesar până astăzi.

„Ieri, (luni, 22 martie – n.r.) echipajul ni s-a adresat pentru a le furniza alimente, deoarece proviziile sunt aproape terminate. Am contactat agentul navei și i-am cerut să furnizeze alimente la bord, dar agenția ne-a spus că nu vor mai furniza provizii, îngrijiri medicale și combustibil, deoarece au cheltuit deja foarte mulți bani cu nava pana acum”, a declarat reprezentantul ITF pentru România, Adrian Mihălcioiu.

El spune că a făcut un apel public către autorităţile responsabile pentru ajutorarea acestui echipaj sirian și, totodată, a solicitat Comitetului de Bunăstare pentru asistența navigatorilor – Seamens Club – să organizeze o întâlnire de urgență.

„După vizita la navă am solicitat organizației Seamens Club să aducă mâine, de urgență, provizii de strictă necesitate la bord. Situația navei va deveni și mai gravă peste o săptămână, când combustibilul va fi terminat, după cum susține șeful mecanic al navei. Fac, așadar, un apel public către Clubul de asigurare P&I, The American Club și Administrația statului de pavilion (Panama) cărora le-am și comunicat deja aceasta situație pentru a-și îndeplini responsabilitățile și a avea grijă de echipaj până când aceștia vor primi salariile și vor putea fi repatriați, în conformitate cu prevederile Convenției Maritime a Muncii – MLC 2006 – și certificatele navei (MLC Certificate si actul de naționalitate) valabile la data la care nava a fost declarată abandonată”, a mai declarat Adrian Mihălcioiu.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația Constanța NEWS, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*