Delegația Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia Constanța a aterizat recent la Rimini, în Italia, pentru a reprezenta litoralul românesc la unul dintre cele mai mari târguri de turism din Europa – TTG Travel Experience. Cu standuri decorate cu imagini care surprind farmecul Mării Negre, cu materiale de promovare adaptate pentru publicul italian și cu șase filme de prezentare subtitrate în limba italiană, echipa OMD Mamaia Constanța și-a propus să cucerească atenția italienilor și să-i convingă pe aceștia să dea o șansă vacanțelor pe plajele românești.
După Rimini, în luna noiembrie urmează World Travel Market în Londra și două târguri de turism, la Varșovia, în Polonia. Prezența constantă a perlei litoralului românesc la astfel de evenimente internaționale este dovada că România nu mai poate rămâne izolată pe harta destinațiilor europene. La Rimini, deja a existat interes din partea tour-operatorilor italieni, iar potențialul de atragere a turiștilor din această zonă este mare – și ar fi și mai mare dacă italienii ar avea un zbor direct din orașele lor către Constanța.
Pentru Mamaia, feedback-ul de la Rimini a fost unul încurajator: italieni de toate vârstele au arătat un interes crescut pentru litoralul românesc, fie că este vorba despre familii care caută un loc de relaxare cu oferte complete pentru copii, fie despre tineri interesați de festivalurile de anvergură de pe timpul verii, care atrag anual mii de turiști la Constanța.
Președintele OMD Mamaia Constața, George Măndilă, a fost bucuros să constate că mulți italieni cunosc stațiunile de pe litoralul românesc, Mamaia în special, din poveștile prietenilor.
Însă, un obstacol major rămâne totuși în cale: lipsa zborurilor directe între orașele Italiei și Aeroportul Mihail Kogălniceanu. În absența unei conexiuni aeriene rapide, turiștii italieni trebuie să facă escale și să petreacă ore întregi pe drum, o realitate care descurajează mulți turiști de la a vizita litoralul românesc. De aceea, George Măndilă este de părere că participarea la târgurile de turism și efortul de promovare trebuie dublate și de soluții logistice care să susțină real obiectivul de a atrage turiști străini.
OMD Mamaia Constanța nu se oprește aici. Anul 2025 vine cu planuri de lansare a unor pachete turistice dedicate special turiștilor italieni, fie pentru familiile cu copii, fie pentru cei interesați de festivalurile de muzică de pe litoral sau de circuitele care explorează zona Dobrogei. Oferta va cuprinde cazări în hoteluri de trei, patru și cinci stele, dar și circuite speciale în afara stațiunii Mamaia, care să scoată în evidență atât orașul Constanța, cât și obiectivele turistice unice din Dobrogea. Însă nu este obligatoriu ca acest tip de oferte să se limiteze doar la piața din Peninsulă. Cu aceleași facilități OMD Mamaia Constanța poate da startul negocierilor pentru direcționarea fluxului de turiști și din alte state europene.
Pe de altă parte, OMD Mamaia Constanța își propune să colaboreze și cu companii aeriene care ar putea fi interesate să deschidă rute directe între Constanța și orașe din Italia, Austria, Polonia, Germania, o decizie care ar putea rezolva rapid problema conectivității deficitare. Măndilă vede acest pas ca pe o necesitate pentru transformarea litoralului românesc într-o destinație internațională cu adevărat competitivă. Totodată, specifică președintele OMD Mamaia Constanța, eforturile echipei sale au nevoie și de implicarea Consiliului Județean Constanța.
La Rimini, echipa coordonată de George Măndilă a sesizat o deschidere mare din partea publicului italian pentru litoralul românesc și o dorință de a descoperi o destinație nouă, mai puțin comercializată decât alte plaje europene. Totuși, succesul stațiunii nu se poate baza doar pe participarea la târguri și pe povești frumoase; este nevoie de o infrastructură de turism care să asigure accesibilitatea rapidă, diversificarea ofertelor de cazare și activități și o promovare susținută în piețele-cheie din Europa.
OMD Mamaia Constanța înțelege că, pentru a deveni o destinație atractivă pentru turiștii străini, stațiunea trebuie să facă parte dintr-o strategie turistică națională, care să includă brandul Dobrogea și România ca destinație completă.
Participarea la târguri internaționale este un pas necesar și binevenit pentru destinația Mamaia Constanța, dar nu suficient. Expunerea la evenimentele de acest tip construiește imaginea, dar succesul turismului internațional depinde de conectivitate și de crearea unui brand turistic puternic la nivel regional. La final de zi, pentru ca litoralul românesc să fie competitiv pe piața europeană, este esențial ca eforturile de promovare să fie susținute de un sistem integrat de transport și de o abordare care să pună România pe harta turismului internațional ca destinație accesibilă, captivantă și autentică.
Be the first to comment