Navigatorii români vor fi protejați la standarde internaţionale, indiferent pe ce vase vor fi angajaţi

Navigatorii români vor fi protejați la standarde internaţionale, indiferent pe ce vase vor fi angajaţi

Marinarii români sunt protejați prin contractul colectiv de muncă după ce, recent, au intrat în vigoare noile criterii de recrutare și plasare pentru navigatorii care lucrează pe nave maritime, conform Convenției MLC 2006.

Potrivit Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), convenția muncii din domeniul maritim – MLC 2006 – ratificată de România încă din anul 2015, a fost implementată după șapte ani prin OUG 50/2022.

După modificarea și alinierea valabilității Carnetului de Marinar de la doi la cinci ani, la inițiativa Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Direcția Transport Naval a organizat un grup de lucru care a redactat proiectul de OUG 50/2022 privind munca în domeniul Maritim, proiect care stabilește cadrul legal național pentru implementarea Convenției MLC 2006. Proiectul a fost în dezbatere publică, a fost analizat și, după lungi dezbateri, avizat fără observații de toate ministerele de resort (Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Finanțelor, Ministerul Sănătății), asumat de ministrul Transporturilor și viceprim-ministru Sorin Grindeanu, asumat și aprobat de Guvernul României.

OUG 50/2022 a văzut lumina tiparului în MO nr 382 din data de 19 aprilie 2022, dată de la care navigatorii români sunt acoperiți de standarde internaționale în ceea ce privește condițiile de muncă și viață de bordul navelor unde sunt angajați.

„De acum, condițiile de angajare, de muncă și viață ale navigatorilor români sunt garantate de România/ Ministerul Transporturilor/ Autoritatea Navală Română și conțin toate elementele de protecție stabilite de negocierile colective la nivel Internațional dintre Asociația companiilor angajatoare și Organizația reprezentativă a navigatorilor”, a precizat liderul SLN, Adrian Mihălcioiu.

Astfel, navigatorii maritimi, indiferent de navele pe care sunt angajați, sunt protejați la nivel minim standard prevăzut în contractele colective de muncă pentru riscul de îmbolnăvire, riscul de accident, riscul de deces la bordul navelor, riscul de piraterie, de abandon și neplată a salariilor precum și a pierderilor pecuniare, riscul pierderii locului de muncă în caz de eșuare sau scufundare a navei, sunt protejați împotriva muncii forțate, au drepturile și obligațiile din contractele individuale și contractele colective de muncă etc, iar familiile/ urmașii navigatorilor rămași în incapacitate de muncă din cauza accidentelor de muncă sau deceselor de la bord vor fi despăgubite.

„Prin acest act normativ deosebit de important și așteptat de mai bine de șapte ani de cei peste 30.000 de navigatori români și familiile lor, România a intrat în rândul țărilor care aplică la standard internațional protecția navigatorilor români”, a mai precizat liderul de sindicat.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*