FOTO A fost lansată la apă prima navă maritimă de patrulare, din completul de două, ce vor intra în dotarea flotei navale a Poliției de Frontieră Române

A fost lansată la apă prima navă maritime de patrulare, din dotarea flotei navale a Poliției de Frontieră Române

În cursul zilei de marți, 05 iulie, la sediul șantierului Damen Shipyards din Antalya, în prezența unei delegații a Poliției de Frontieră Române și a managerului de proiect, a avut loc lansarea la apă a primei nave maritime de patrulare din completul de două nave ce vor intra în dotarea Poliției de Frontieră Române, în vederea creșterii capabilităților de intervenție operativă la frontiera maritimă externă a Uniunii Europene.

Reprezentantul Direcției Fonduri Externe Nerambursabile din cadrul Ministerului Afacerilor Interne s-a alăturat echipei de specialiști compusă din personal din cadrul Gărzii de Coastă și Bazei de Reparații Nave Brăila, aparținând Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, ce supervizează permanent procesul de dotare/echipare a navelor construite de către șantierul din cadrul grupului DAMEN.

Lansarea la apă este primul pas din procesul de operaționalizare/testare a tuturor sistemelor de navigație și propulsie necesare deplasării către șantierul Damen – Mangalia unde vor fi instalate ultimele sisteme de supraveghere. Astfel, în perioada următoare, va fi continuat procesul de instalare/punere în funcțiune, urmând ca nava sa fie supusă probelor funcționale în prezența specialiștilor Poliției de Frontieră Române.

Construcția acestei nave face parte dintr-un contract de achiziție încheiat, la data de 10.03.2021, între Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și Damen Shipyards Gorinchem B.V. Netherlands, care vizează achiziționarea a două mijloace de mobilitate navală, valoarea totală a contractului fiind de 129.944.250 de lei fără TVA (26 milioane de euro). Finanțarea este asigurată în cadrul unui amplu proiect din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă (ROFSIB2018OS2ASP02 – Achiziție de mijloace de mobilitate navală necesare Frontex), urmând ca navele să intre în dotarea Poliției de Frontieră Române până la data de 30.11.2022.

Scopul proiectului, implementat de către Inspectoratul General al Poliției de Frontieră începând cu luna martie a anului 2018, este acela de suplimentare a flotei navale a Poliției de Frontieră Române, în cadrul acestuia, pe lângă cele două nave maritime de patrulare (CPV – Coastal Patrol Vessel), fiind deja achiziționate cinci șalupe de intervenție de mare viteză (CPB – Coastal Patrol Boat), aflate în exploatarea Poliției de Frontieră Române. Ceremonialul de intrare în flotă a celor cinci șalupe maritime de intervenție de mare viteză a avut loc, în Portul Constanța, la data de 09 februarie 2022, în prezența ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode.

În contextul gestionarii fenomenului migraționist la frontierele externe ale UE, achiziția navelor maritime de supraveghere este oportună pentru îndeplinirea angajamentelor Poliției de Frontieră Române asumate cu Agenția Frontex, în ceea ce privește detașarea de echipamente tehnice în operațiunile comune derulate la frontiera maritimă externă a Uniunii Europene.

Cele două nave vor fi utilizate în misiuni de patrulare la frontieră, în operațiuni de căutare și salvare, precum și în alte activități specifice controlului și supravegherii frontierei maritime.

Menționăm faptul că Poliția de Frontieră Română gestionează 2.070 km de frontieră externă a Uniunii Europene, din care 225 km sunt la Marea Neagră. Prin exploatarea navelor aflate în dotare, se realizează un dispozitiv de supraveghere eficient, a cărui continuitate în timp și spațiu asigură permanent acoperirea unui spațiu maritim de cca. 20.000 kilometri pătrați (ape maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă și zona economică exclusivă).

Caracteristici tehnico-tactice principale – Damen FCS 4008 PATROL:

executarea de misiuni operative de până la 3 zile pe un grad de agitație a mării 5 Douglas (valuri până la 4 metri înălțime);

posibilitatea de a menține legătura de date și informații cu centrul de comandă și control, precum și cu alte nave;

echipaj: 28 persoane;

capacitate maximă supraviețuitori (pe puntea pupa): 80 persoane;

viteză maximă: 30 noduri;

lungime totală: 42,95 m;

lățime totală: 8,65 m;

pescaj maxim: 3,05 m;

autonomie de minim 600 mile marine;

tonaj brut: 300 tone.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*