Alertă! Un petrolier sub pavilion Republica Moldova în pericol de a se scufunda

În noaptea de 13 spre 14 februarie, o navă aflată la la 16 mile marine travers de Constanța, a emis semnal SOS aflându-se în pericol de scufundare.

Se pare ca problema a apărut  la sala motoare, acolo unde a aparut  fisură în bordajul navei, nava luând apă. Marinarii – 7 la numar, nu au reușit să remedieze singuri avaria și au emis semnal SOS.

Autorităţile române au trimis în sprijinul echipajului nava Topaz a Agenției Române pentru Salvare Vieți Omenești pe Mare (ARSVOM). De asemenea, în zonă se află și o navă a Gărzii de Coasta.

Nava transportă produse petroliere.

UPDATE:

La ora 05.00 LT, s-a încheiat operațiunea de salvare a M/T Delfi. GSP King a predat nava în rada interioara către remorcherele portuare Canal Services 11 și Asia.

UPDATE:

Oficial din partea autorităților:

„În data de 13 februarie, în jurul orei 19:30, Autoritatea Navală Română a primit o alertă de distress transmisă de comandantul navei DELFI, sub pavilion Republica Moldova, aflată în derivă la 12 mile nautice travers de intrarea în Portul Constanța Sud Agigea, care a solicitat intervenția pentru salvarea navei și echipajului. Acesta a raportat totodată existența unei fisuri în camera mașinilor, cu infiltrare de apă în debit consistent, ceea ce a făcut ca nava să nu mai poată folosi mașina și să rămână în blackout, în pericol real de scufundare.

Cele două servicii MRCC și VTMIS din cadrul Centrului Maritim de Coordonare al ANR au acționat imediat, constituindu-se un grup de coordonare care a conlucrat foarte operativ și eficient cu partenerii implicați efectiv în operațiunea de salvare a echipajului și navei aflată în pericol, și anume:

–  ARSVOM, cu nava SAR TOPAZ, pentru o eventuală preluare a echipajului, capacitatea navei TOPAZ fiind prea mică pentru a efectua salvarea totală;

–  GSP – cu nava GSP King, pusă la dispoziție de d-nii Vasile Răceanu, manager naval și Valentin Băluță, manager ERCC.

Între timp vremea s-a înrăutățit, iar nava DELFI a continuat să ia apă în cantități nepompabile, ceea ce l-a determinat pe comandantul acesteia să solicite salvarea. La ora 23:30, la cererea MRCC Constanța,  nava GSP King (având la comandă pe dl. căpitan Fănel Capbun) a plecat din dana 34 a portului Constanța spre nava DELFI, iar în jurul orei 01:40, au început manevrele de remorcare a navei avariate, cu echipajul la bord, spre portul Constanța Sud – Agigea (dana 126), cu o viteză de 5 Nd. Navele au reintrat în portul Constanța în jurul orei 04:30, iar operațiunea de salvare s-a încheiat la ora 05:00, când nava GSP King a predat nava DELFI în rada interioară remorcherelor portuare Canal Services 11 și Asia. 

Mulțumim pe această cale tuturor factorilor implicați care au contribuit la finalizarea cu succes a operațiunilor de salvare și în mod special Companiei GSP, care a răspuns prompt apelului de urgență lansat de navă și ANR. Echipajul navei GSP King a dat dovadă de mult profesionalism și curaj deosebit, realizând activitățile de salvare într-un timp foarte scurt, sub amenințarea furtunii care s-a declanșat spre dimineață.

GSP este singura companie română care deține dotările corespunzătoare pentru a efectua operațiuni de salvare în sectorul maritim al României. Menționăm că nava GSP King a mai fost implicată și în operațiunea de salvarea a cargoului panamez Basel Express, în luna decembrie 2016. Construită în anul 2005, GSP King este o navă tehnică tip AHTS (ancorare/remorcare/aprovizionare) și deține certificat ABS (American Bureau of Shipping).“

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*