5 oferte pentru modernizarea infrastructurii din stația Valu lui Traian

Calea ferată din Valu lui Traian. FOTO Adrian Boioglu

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că 5 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție lucrări de modernizare în Stația Valu lui Traian, etapa I a programului de Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, investiție finanțată din fonduri nerambursabile CEF.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii din Stația Valu lui Traian (Etapa I) au depus oferte următorii 5 operatori economici:

→ Asocierea RAIL WORKS

→ Asocierea BAWI SRL – SWIETELSKY CF

→ PORR CONSTRUCT SRL

→ STRABAG Vasútépítő Kft.

→ TEMIRZHOL ZHONDEU LIMITED LIABILITY PARTNERSHIP

Valoarea totală estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este cuprinsă între 402.343.706,36 lei, fără TVA și 456.939.903,99, fără TVA, cu sursă de finanțare asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport și Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 6 luni și 20 de luni pentru execuția lucrărilor.

Pentru realizarea programului Modernizarea infrastructurii feroviare din Stația Valu lui Traian – Etapa I, parte a proiectului global de modernizare a infrustructurii feroviare din Portul Constanța şi modernizarea legăturilor de acces către Port, sunt prevăzute următoarele lucrări:

▻ realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;

▻ electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere.

▻ modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;

▻ menținerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;

▻ realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor și Post local, deservit de IDM Exterior;

▻ includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalații din Stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);

▻ proiectarea și execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Așteptare;

▻ trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotată cu instalație SAT;

▻ integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Stație și Grupa de Așteptare Valu lui Traian;

▻ reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Așteptare;

▻ postul local (PL) din stația Valu lui Traian va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare și deservit de IDM exterior.

▻ lucrări de telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației și cel deservit de IDM Exterior.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

▻ modernizarea infrastructurii și suprastructurii în stația Valu lui Traian și în Grupa de așteptare;

▻ realizarea/modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, prin electrificarea liniilor 5 ÷ 8 din Stația Valu lui Traian, a celor 32 linii din Grupa de Așteptare, precum și a liniilor de legătură;

▻ mărirea capacității de tranzit;

▻ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);

▻ înlocuire/reparare podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

▻ instalații de centralizare electronică în stația Valu lui Traian și în Grupa de Așteptare;

▻ asigurarea elementelor de interfațare cu sistemul ERTMS Nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSM-R);

▻ modernizarea echipamentului de telecomunicații;

▻ crearea premiselor pentru implementarea etapei a 2-a a programului de modernizare a infrastructurii feroviare în Portul Constanța;

Lungimea totală a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţii Modernizarea Portului Constanța (3 etape) este de 4,5 miliarde lei lei, fără TVA.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*