SLN România face publice noi detalii despre accidentul de pe nava Maersk Honam care a luat foc, la bord aflându-se și un marinar român

Una dintre cele mai mari și mai moderne nave port container, Maersk Honam a luat foc. FOTO SLN

Moartea navigatorului din Thailanda și deteriorarea sănătății altor doi navigatori au determinat compania să schimbe destinația inițială a navei care a preluat marinarii de pe nava Maersk Honam cuprinsă de un incendiu, alegându-se în loc de portul Colombo, portul Kochi. Cei doi sunt de naționalitate filipineza și thailandeza. Ceilalți 19 membri ai echipajului au ajuns la Kochi cu navă ALS Ceres joi, 8 martie, seara și sunt asistați medical și psihologic corespunzător și cu personal medical specializat.

Potrivit reprezentanților SLN, focul se extinde ușor către castel și a izbucnit din magazia nr 3, aproape de locul de cazare al echipajului, a declarant SØREN TOFT(Maersk). Un membru al gărzii de coastă indiene a spus că temperatură înaltă topește containerele de la bord. Nave specializate de luptă împotriva  incendiilor sunt pe drum. De la locul incendiului iese un fum toxic care se pare că i-a afectat și pe cei doi navigatori care se află acum în spital.

Câțiva membri din echipaj au decis să săra în apa după mai multe eforturi de stingere a incendiului. SØREN TOFT a spus că navă avea 7800 de containere la bord și câteva erau clasificate DG, fără să specifice numărul lor. Este încă prematur să se identifice cauza incendiului. Situație este încă critică și compania face eforturi pentru a salvă navă și încărcătură neafectata. Astfel de mărfuri clasificate că DG sunt regulat transportate pe această rută de către navele companiei – a spus SØREN ȚOFT, potrivit SLN.

Reamintim că navă Maersk Honam cu capacitatea de 15,000 containere standard 20ft (eq.TEU) și 27 de navigatori la bord (printre care și un român) se îndreptă către Suez dinspre Singapore. Pe data de 6 martie 2018 la oră 15:20 UTC s-a raportat incendiu la bord. Navă a fost abandonată de echipaj după mai multe eforturi de stingere a incendiului. 23 de membri ai echipajului au fost salvați și 4 au fost dați dispăruți. Ulterior 1 thailandez a decedat datorită rănilor suferite și alți doi navigatori au necesitat asistentă medicală de urgență . Restul de 19 navigatori au ajuns în portul Kochi /India cu navă ALS Ceres și au parte de asistentă medicală și psihologică de specialitate.

Deși reprezentanții Maersk nu doresc să facă cunoscut mai multe detalii despre membri echipajului, până acum s-a aflat că doi dintre dispăruți aveau funcția de bucătar (India) și cadet (Filipine). Încă sunt în desfășurare operațiunile de căutare și salvare a celor dispăruți.

Din surse confirmate pentru SLN, ora la care a sunat alarmă de incendiu la bord a fost 14:27 UTC. Castelul nu era afectat la acea oră. Totuși unii membri din echipaj au sărit în mare, ceea ce induce faptul că la bord a fost și puțin haos, echipajul nu a acționat conform cu instrucțiunile și ordinele din rolul de abandon. Vremea era bună, marea calmă, vizibilitate bună, timp de zi.

Navigatorul din România este bine și SLN/MAE sunt în legătură permanență pentru a îi acordă acestuia, în caz de nevoie tot ajutorul pentru o repatriere cât mai urgență.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*