SLN cere ca navigatorii să fie scutiți de la restricțiile naționale de deplasare sau circulație, pentru facilitarea îmbarcării sau repatrierii lor

Navă comercială în rada Portului Constanța. FOTO Cătălin Schipor

Sindicatul Liber al Navigatorilor și Federația Internațională a Transportatorilor cer autorităților din România implementarea de urgență a măsurilor stabilite de IMO după Adunarea G-20.

Reprezentanții celor două asociații cer autorităților să aplice o serie de măsuri printr-o ordonanță militară, astfel:

  • să recunoască personal navigant maritim (navigatori profesioniști și personal maritim), indiferent de cetățenie când sunt în jurisdicția lor, că „lucrători-cheie” care oferă un serviciu esențial;
  • să se acorde personalului navigant maritim (navigatorilor și personalului maritim), toate scutirile necesare și adecvate de la restricțiile naționale de deplasare sau de circulație, pentru a facilita îmbarcarea sau repatrierea acestora;
    • acest lucru înseamnă că navigatorii să se poată deplasa cu mijloace sigure (transport special numai pentru navigatori) de la aeroport la navă, de la navă la aeroport, sau de la aeroport la domiciliu fără a efectuă carantină impusă persoanelor care vin din zone roșii, eventual cu izolare la domiciliu 14 zile pentru cei ce revin acasă din voiaj;
    • testarea COVID-19 obligatorie înainte de urcare la navă sau înainte de a plecă din țara pentru navigatorii români care pleacă la schimb de echipaj.
  • acceptarea, printre altele, a documentelor de identitate oficiale ale navigatorilor, registrele de debarcare, certificate STCW, contracte de muncă pentru navigatori și scrisori de îmbarcare de la angajatorul maritim, că dovadă că este un navigator profesionist, acolo unde este necesar, în scopul efectuării schimburilor de echipaj;
    • această înseamnă că dacă un navigator care trebuie să coboare de la o navă dintr-un port românesc și îi lipsește un document sau este expirat, oricare din documentele enumerate mai sus pot fi socotite că act de identificare a navigatorului respectiv și acceptat pentru repatriere;
  • permiterea navigatorilor profesioniști și personalului maritim să debarce de pe navele din port și să tranziteze teritoriul României (adică la un aeroport) în scopul schimburilor și repatrierii echipajului;
    • această înseamnă asigurarea unui transport special numai pentru navigatori către aeroport;
  • implementarea protocoalelor adecvate de aprobare și screening pentru navigatorii care doresc să debarce de la nave în scopul schimburilor de echipaj și a repatrierii.
  • furnizarea de informații navelor și echipajelor cu privire la măsurile de protecție de bază împotrivă COVID-19 pe bază avizelor OMS.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*