Să faceți proteste împotriva concurenței neloiale atunci când veți practica taximetria legală

Cătălin Schipor
Cătălin Schipor

E greu când te trezești cu paloșul UBER deasupra capului și realizezi că nu vei mai avea pe cine să jecmănești și atunci o pui de un protest să arăți că de fapt este nedrept ceea ce ți se întâmplă, că familie, că rate la bănci, că mâncare, că etcetera.

Cam asta vor să facă taximetriștii constănțeni, ca și ceilalți colegi ai lor din țară unde cuvântul UBER le provoacă coșmaruri și tresăriri mai grave decât ANAF-ul. Până acum serviciul de taximetrie a fost în mare parte un fel de stat în stat, unde puțini sunt cei cărora le pasă de legi, reglementări sau calitatea serviciilor. Nu am auzit ca cineva să iasă în față de la vre-o autoritate, că este a lor, că este a statului și să spună: am retras x licențe pentru că mașinile erau coșciuge pe roți, pentru că aparatul de taxare zboară nu se învârte, pentru că șoferul e puțin mai evoluat decât un gibon.

Cu siguranță există și oameni ok care practică taximetria, dar sunt prea puțini pentru a se putea vedea din pădurea de uscăciuni în care activează. Și în acest domeniu, ca și în ospătărie și în medicină, mulți au plecat din cauza salariilor și a condițiilor impuse de cei care dețin licențele de taximetrie și au rămas cei care încă mai cred că pot trăi decent de pe urma acestui job și cei care „se descurcă“. Aceștia îi poți vedea de obicei buluc în locurile cu vad mare și încearcă să te combine la o cursă ieftină, care te înjură dacă le ceri să pornească ceasul, să te ducă pe o distanță prea scurtă sau pentru că sunt parcați peste tot. „Crema“ lor o regăsești în special în zona Gării CFR, a Spitalului Județean Constanța sau a cluburilor de noapte.

Personal evit să apelez la acest serviciu, din diverse motive: mașini care troncăne de parcă la următorul viraj se dezmembrează, de la aparatul de taxare care ba nu pornește, ba se învârte mai repede decât poți număra, sau pentru că deși stația e plină, nimeni nu ia comanda, sau pentru că este cursa prea mică.

Dacă serviciile oferite ar fi de calitate: starea tehnică a mașinii, respectul față de client, iar aici vorbim de la îmbrăcăminte și până la muzica din difuzoare, costul cursei, atunci nu ar avea de ce să își facă griji. Nu ai cum să pierzi clienții cărora le-ai câștigat respectul și încrederea. În schimb, „ciupeala“ nu îți va aduce clienți constanți ci doar clienți naivi sau forțați de împrejurări să se urce în mașina ta.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*