FOTO VIDEO Proiecte pe termen scurt, la Cernavodă. Primarul Liviu Negoiță și-a propus să revopsească Podul Sfânta Maria și să pună în mișcare Portul Fluvial

Primarul de Cernavodă, Liviu Negoiță. FOTO Adrian Boioglu
Primarul de Cernavodă, Liviu Negoiță. FOTO Adrian Boioglu

Economia orașului Cernavodă se învârte n jurul Centralei Nucleare și a Canalului Dunăre Marea Neagră. Primăria condusă de Liviu Negoiță și-a propus să schimbe toate acestea în viitorul apropiat. Totul se va întâmpla cu ajutorul unor măsuri menite să aducă în oraș investitori străini.

Pe de altă parte, edilul a vorbit echipei “Constanța NEWS” despre primele lucruri care se vor întâmpla la Cernavodă, încă din sezonul vară-toamnă 2017.

Adrian Boioglu, jurnalist Constanța NEWS: Am vorbit despre proiecte care sunt cu bătaie lungă, pe teren mai lung, dar haideți să vorbim și despre ceva care este palpabil și care poate fi finalizat într-un termen scurt. Înțeleg că v-ați propus să revopsiți podul “Sfânta Maria”, de ce este nevoie să faceți acest lucru și când credeți că ar putea să fie terminat?

Liviu Negoiță, primarul orașului Cernavodă: Păi acum trei ani de zile a avut o expertiză tehnică, noi suntem de fapt obligați. Acest pod ne aparține. Din când în când ca-n orice casă, tu trebuie să-ți mai văruiești și să-ți stabilești prioritățile. Și spui: “Domnule, ce trebuie să-i facem acestui pod? “. Păi trebuie să-i facem o expertiză care este obligatorie. Dacă tot îi faci expertiză, trebuie să vezi și ce se întâmplă. El trebuie vopsit pentru că este ruginit, trebuie să faci ceva. În acest an i-a venit rândul să-i facem o expertiză. Am făcut expertiza tehnică, urmează să-l vopsim. Noi ne dorim ca până pe data de cincisprezece august să terminăm.

Adrian Boioglu: Deci până de Sfânta Marie…

Liviu Negoiță: Exact, pentru că podul se numește” Sfânta Maria” noi ne dorim acest lucru, să fie ca nou. Trebuie să facem mai multe, dar probabil o să fie o surpriză. Sper să ne iasă. Vrem ca până pe cincisprezece august, dacă nu reușim oricum îl vom finaliza dar vrem să fie o surpriză. Va avea o transformare în bine, în frumos.

Adrian Boioglu: Asta e bine. Până la urmă este un simbol al orașului, s-au împlinit cincisprezece ani de când a fost dat în folosința orașului și lumea îl identifică cu Cernavodă.

Liviu Negoiță: Este podul nostru. Câte localități se pot mândri cu un pod? Noi avem un pod peste canal, este al nostru.

Podul Sfânta Maria din Cernavodă. FOTO Adrian Boioglu
Podul Sfânta Maria din Cernavodă. FOTO Adrian Boioglu

Adrian Boioglu: Bun, toate aceste proiecte sunt frumoase și oamenii sunt convins că vă pot aprecia pentru ele și vă vor aprecia la final de mandat. Dar omul de rând, care trece pe stradă se gândește: “Păi bine, dar strada mea când o să fie asfaltată?”. Ce le spuneți celor care se gândesc la astfel de proiecte, mai pragmatice până la urmă? La problemele lor de zi cu zi?

Liviu Negoiță: Noi vorbim de niște proiecte mari. Sunt proiecte multi-anuale. Nu poți să spui: “Domnule, în două luni de zile faci obiectivul acela.” pentru că nu, nu ar fi corect să spui asta. Important este să îl începi. Tocmai cum spuneam mai devreme, este foarte greu să pleci cu un proiect, pentru că atât timp cât el nu a existat anterior ca tu să poți să continui, să termini obiectivul. Noi l-am luat de la zero. În acest moment trebuie să iei absolut totul și conceptul în sine fiind nou, el trebuie gândit, regândit, întors de două-trei ori până el ajunge în forma în care el ar trebui să arate spre final. Asta înseamnă timp. Astea sunt obiective mari, dar sunt obiective deja începute anterior ,în stadiul de proiect, gândite. Au existat anterior, au existat niște etape depășite, trecute, lăsate undeva într-un sertar, din ce motiv iarăși nu comentez pe care nu am făcut altceva decât să le scoatem și să le punem în valoare. Cum ar fi piațeta, de exemplu, sau asfaltarea.

Asfaltarea este un obiectiv pe care nu trebuie să ți-l propui tu, trebuie să existe de la sine. Trebuie să fie înglobat ca o chestie normală. Nu ai putut să faci asfaltarea acum un an, acum doi ani, acum trei ani, din diferite motive. Dar asta nu înseamnă că tu de acum încolo nu trebuie să o faci. Nu este un macro-proiect. Este un proiect pe care tu să îl faci în permanență, pentru că o să constatăm că începe proiectarea și execuția unei străzi astăzi. Este posibil ca la sfârșitul mandatului, cu o garanție de cinci ani, să trebuiască să reiei. Astea nu sunt obiective majore. Sunt lucruri normale pe care trebuie să le faci și într-adevăr, deja s-a și început. Este vorba despre strada “Titulescu” și strada “Salciei”, deja am trecut la asfaltare. Acum se ridică pavelele vechi, vor fi pavele noi, vor fi borduri noi, va fi covor asfaltic nou-nouț. Pe unul dintre trotuare va fi o conductă pe care intenționăm să o lăsăm acolo pentru viitor. După cum bine știți, în curând o să fim obligați cu iluminatul stradal și tot ce înseamnă cabluri, să nu mai existe. Noi deja ne pregătim, le punem pe dedesubt, să existe deja infrastructura necesară pentru ca atunci când va veni momentul să nu facem altceva decât să punem cablurile. Ne-am gândit la asta. Fiecare stradă care va fi reabilitată va avea prevăzută această conductă special făcută pentru așa ceva. Avem zona de trust, la care suntem deja la diferite stadii de avansare ca și etape. Avem strada “Energiei” la care vom schimba o conductă de apă, Strada “Energiei” la fel, va fi asfaltată. Avem “Cazărmii” la fel, asfaltată. Sunt mai multe etape acum. Ele sunt deja demarate, este doar o chestiune de timp în funcție de cum vin avizele, de cum vine documentația.

Adrian Boioglu: Bun, vreau să încheiem acest interviu tot cu un proiect de suflet de-al dumneavoastră și mă refer la ideea de a dezvolta o zonă de infrastructură portuară. Îmi spuneați înainte de interviu că sunteți deja în discuții cu un investitor pentru ca acea zonă să fie una din care să se plece cu marfă mai departe către toată Europa.

Liviu Negoiță: Orașul deja se poate dezvolta pe partea de nord-vest, nu trebuie să stăm cu fața doar către centrală ci și spre zona portuară. Trebuie cumva ca infrastructura să ademenească agentul economic ca să investească în portul Cernavodă. Și am mers în paralel. În primul rând am mers să vorbesc cu agenții economici să văd care își dorește să vină în portul Cernavodă să investească și în paralel a trebuit să facem o strategie a noastră pentru a întâmpina aceste investiții. Nu vă ascund că am stat de vorbă cu cei de la firma de stat de transport fluvial din Ungaria care intenționează să vină în portul Cernavodă să facă o autobază să-i spuneam așa, o autobază de autovehicule Dacia. Intenționează să facă transport fluvial pe Dunăre, pentru că, cum bine știți și dumneavoastră culoarul acela de autostrăzi nu știu când o să înceapă, motiv pentru care ei au fost nevoiți să își transporte și încă își transportă marfa pe auto. Atunci le-am propus: “Domnule, totuși, nu vreți fluvial? Pentru că este această posibilitate, este un transport ieftin, este rapid, este mai puțin costisitor, de ce nu, cu cantități mari? “.

Adrian Boioglu: Deci vorbim de mașini noi care vor fi încărcate și să ajungă în toată Europa?

Liviu Negoiță: Atunci ce puteți să ne oferiți? “Păi domnule, în Cernavodă puteți să veniți să vă faceți și o autobază de cinci sute de mașini sau o mie de mașini și să fie un rulaj permanent. Dumneavoastră să transportați pe apă unitățile către Europa și să fie un ciclu permanent. “Au fost foarte încântați și au spus:”Da, cu cel mai mare drag!”. Am fost, am vorbit cu dânșii, au venit la Cernavodă când au avut ocazia și au spus: “Da, este bună ideea și chiar ne dorim. De ce nu? “. Așa suntem destul de avansați în idee. Chiar au venit reprezentanți ai guvernului ungar, am fost și eu la ei și am vorbit iar apoi au venit aici, la Cernavodă, să vadă. Deci au fost interesați de idee și au spus: “Da, de ce nu? Cu mare drag! “. Acum a rămas ca noi să le facilităm puțin intrarea pe piață ceea ce ne și dorim. Este un început.

Adrian Boioglu: Când sperați ca această colaborare să debuteze?

Liviu Negoiță: Eu sper ca în vara aceasta! În vara aceasta avem o întâlnire și vor fi trei parteneri: guvernul ungar, vom fi noi și va fi un cel de-al treilea partener care va fi cel cu banii, înțelegeți?

Adrian Boioglu: Este ceva de stat?

Liviu Negoiță: Este privat. Vor veni dânșii. Există, dar a rămas să discute și cu partenerul, așa că e bine.

Adrian Boioglu: Am vorbit despre toate aceste proiecte, mi-ați spus cât de mult vă doriți să faceți niște ture de bazin. Care este proiectul pe care doriți să îl vedeți realizat cât mai repede și de la care aveți cele mai mari așteptări?

Liviu Negoiță: Dacă m-ați întreba pe mine în mod special, personal, ar fi promenada și apoi toate celelalte. Dar cred că promenada ar fi cea mai importantă pentru că este o zonă care este lipsită de valoare. Dacă o să mergeți să vedeți acea zonă acum, o să vedeți că este păcat și o să vedeți după ce se va termina această promenadă cum o să arate și o să vedeți că am dreptate.

Adrian Boioglu, jurnalist Constanța NEWS: Mult succes!

Liviu Negoiță: Eu vă mulțumesc și am nevoie și o să vedeți că o să reușim pentru că suntem hotărâți indiferent de ce se întâmplă, suntem hotărâți și o să mergem până la capăt!

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*