Podul de la Agigea se închide complet pentru trei săptămâni, începând cu 8 mai

Podul de la Agigea. FOTO Adrian Boioglu
Podul de la Agigea. FOTO Adrian Boioglu

CNAIR SA, la propunerea Antreprenorului, are în vedere restricționarea totală a traficului auto pe podul de la Agigea, în perioada 08-25 mai 2017 .

Măsura, sprijinită de  Poliția Rutieră,  are ca principal scop pregătirea acestui pod pentru circulația din sezonul estival, în condiții de siguranță și într-un termen cât mai scurt.

Închiderea totală a traficului pe pod este necesară în această perioadă pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), demontarea ancorajului provizoriu de pe pilonul central și montarea elementelor rosturilor de dilatație ale podului.

CNAIR SA se va asigura că în perioada în care Podul de la Agigea va fi închis, Canalul Dunăre-Marea Neagră va putea fi traversat în condiții optime pe noul pod (Podul Apolodor), aflat la o distanță suplimentară de doar 2,8 km.

Pentru evitarea blocajelor în trafic, ruta alternativă propusă este următoarea:

nodul rutier A4 ( intersecţie cu DN 39, Agigea) – A4 ( intrare port Constanţa Sud ) – podul nou peste Canalul Dunăre – Marea Neagră – bretea acces la DN 39A- DN 39A- DN 39 (Eforie Nord – Agigea).
După redeschiderea podului, toate cele patru benzi vor putea fi utilizate fără restricții de circulație, pe întreaga durată a sezonului estival.

În cazul în care vremea va fi favorabilă (fără vânt puternic) și va permite finalizarea lucrărilor într-un termen mai scurt, podul de la Agigea poate fi redeschis mai devreme, iar CNAIR S.A. va aduce imediat la cunostința publicului noua situație.

La ora actuală hidroizolația podului a fost finalizată, iar din punct de vedere tehnic toate cele patru benzi de circulație vor fi funcționale, începând din data de 5 mai 2017.

 

Demontarea  ancorajului (inel cu o greutate de aproximativ 90 de tone), presupune măsuri speciale. Operațiunea va fi efectuată cu ajutorul a două macarale cu o capacitate de 400 tone fiecare, utilaje care nu pot acționa în condiții de vânt puternic. În vederea evitării unor accidente care ar putea pune în pericol viața sau integritatea corporală a participanților la trafic, podul de la Agigea trebuie închis în totalitate, în perioada efectuării acestor manevre. Pentru tensionarea finală a cablurilor sunt necesare operațiuni de  nivelment al podului ( stabilirea poziției inițiale a tablierului podului) și teste pentru măsurarea forțelor din fiecare cablu. Aceste teste se pot face doar după eliberarea oricărei sarcini de pe pod, ceea ce înseamna implicit oprirea traficului.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*