Workshop în cadrul proiectului DAPhNE, dedicat schemelor de ajutor de stat organizat de CN APM SA Constanța

APC a fost gazda unui workshop în cadrul proiectului DAPhNE, dedicat schemelor de ajutor de stat

Astăzi, 27 martie, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a organizat la Hotel Ibis un workshop în cadrul proiectului DAPhNE, dedicat schemelor de ajutor de stat. DAPhNE este în egală măsură un proiect regional și european, Rețeaua Porturilor Dunărene creând oportunități pentru țările implicate în proiect, pentru comunitățile locale, pentru oamenii de afaceri și pentru toți cei care, prin creativitatea și imaginația lor, transformă ideile în acțiuni.
Proiectul DAPhNE, finanțat prin Programul Transnațional Dunărea, este primul proiect care are ca obiectiv reducerea treptată a tuturor decalajelor existente în porturile dunărene prin armonizarea serviciilor și a practicilor portuare.

„ Așa după cum am mai spus, Dunărea reprezintă un avantaj major pentru Portul Constanța, în comparație cu porturile concurente. Dunărea devine practic o alternativă la axa nord – sud, Hamburg – Pireu, ceea ce înseamnă podul Europei spre Orient. Din păcate, Dunărea românească este încă departe de a fi navigabilă pe tot parcursul anului. În plus, în ciuda intențiilor bune și ale investițiilor de milioane de euro, marfa ajunge greu în Portul Constanța, din cauza infrastructurii deficitare. În contextul european al Dunării, trebuie să precizăm că începând cu 1 ianuarie 2018, România a devenit parte a trio-ului SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării), alături de Bulgaria, și Ungaria. În cadrul Trio-ului, România va putea să contribuie la elaborarea și pregătirea documentelor și a reuniunilor SUERD. Aceasta presupune că noi, românii în primul rând, trebuie să ne asumăm responsabilități în cadrul unui proces de implicare și coordonare pe mai multe paliere. Aceasta va permite României promovarea la nivel european și regional a temelor și inițiativelor de interes pentru statele din regiunea Dunării,” a declarat Nicolae Dan Tivilichi, directorl General al CN APM SA Constanța.

Ionel Minea, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a precizat la rândul său: „Referitor la strategia Ministerului Transporturilor în domeniul transportului naval, prioritatea o reprezintă asigurarea condițiilor minime de navigație pe Dunăre, conform recomandărilor Comisiei Dunării, o premisă de la care pornim și pentru dezvoltarea porturilor dunărene. În acest sens, România a asigurat finanțarea și a efectuat lucrări de dragaj de întreținere în punctele critice aflate în administrarea sa și a obținut finanțare europeană nerambursabilă pentru realizarea de studii și lucrări hidrotehnice și dotarea Administrației Fluviale a Dunării de Jos cu nave și echipamente care vor fi utilizate la activitatea de întreținere a șenalului navigabil. În încheiere, aș dori să precizez că Ministerul Transporturilor sprijină investițiile din porturi, în special investițiile private, ne-am dori mai multe investiții în porturile situate la Dunăre.”

Ministerul Transporturilor a emis un ordin de aprobare a schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiții în infrastructura portuară și în infrastructura locală intermodală / multimodală. Bugetul total estimat al schemei alocat pentru investițiile în infrastructura portuară este de 647.360.001 euro. Se află în pregătire și o schemă de ajutor de stat pentru finanțarea unor investiții derulate de către sectorul privat.

O schemă de ajutor de stat, la nivel regional, se va dezvolta și în cadrul proiectului DAPhNE și este cadrul și momentul oportun pentru a pregăti investițiile publice și private pentru viitoarea programare financiară care va fi post 2020.

Alături de CN APM SA Constanța,organizatorul evenimentului, au participat la discuțiile de astăzi reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ai Autorității Navale Române, Consiliului Concurenței, partenerii consorțiului proiectului DAPhNE, precum și reprezentanți ai companiilor portuare.

Proiectul DAPhNE – Rețeaua porturilor dunărene se derulează în perioada ianuarie 2017 – iunie 2019 și este finanțat prin Programul Transnațional Dunărea. Proiectul are un buget de 2.841.434,65 euro și este implementat de un consorțiu format din 15 parteneri din Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Serbia, România și Bulgaria.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CTnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CTnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*