Primăria Constanța vrea o “atmosferă magică, de sărbătoare” și cheltuiește 2,2 milioane lei pentru Ziua Dobrogei, Festivalul Iernii și Revelionul 2017

Carla's Dreams în Piața Ovidiu din Constanța. FOTO Adrian BoiogluCarla's Dreams în Piața Ovidiu din Constanța. FOTO Adrian Boioglu

Alegerile din luna decembrie vor fi înconjurate de evenimente. După ce în 2015 Festivalul Iernii a lăat mult de dorit, Revelionul nu a atras prea multă lume, iar Ziua Dobrogei s-a anulat din motive de doliu național, administrația locală din Constanța pare să fie dispusă să cheltuiască o grămadă de bani din bugetul local pe evenimente.

Etniile, sărbătorite în Piața Ovidiu

În mijlocul campaniei electorale pentru parlamentare vom avea “Festivalul eniilor dobrogene – Ziua Dobrogei”. Data aleasă este de 14 noiembrie. Primăria oferă maxim 100.000 lei pentru acest eveniment, iar ofertele trebuie depuse până pe 12 octombrie.

Piața Ovidiu și zona Peninsulară vor fi gazda acestui eveniment, dar organizatorii trebuie să ia în calcul un spațiu interior în cazul în care vremea este nefavorabilă. Banii se duc pe muzică și dansuri specifice minorităților, amenajarea unor ateliere și expoziții cu tematică legată de istoria Dobrogei și a tradițiilor locale.

Orășelul de iarnă al copiilor se mută în Parcul Tăbăcărie

Festivalul Iernii începe și el în plină campanie electorală, pe 1 decembrie. De această dată, administrația locală este decisă să ofere 1,6 milioane de lei. Locul ales de Primărie este în Parcul Tăbăcăriei, în zona Țara Piticilor și nu în parcul Primăriei sau la Pavilionul Expozitional, așa cum se întâmpla până acum.

De menționat este faptul că Parcul Tăbăcărie a fost asupru neglijat de către administrația locală, iar în locul de joacă, starea topoganelor și a leagănelor lasă mult de dorit. În plus, utilajele sunt înconjurate de zone cu nisip și nu de suprafețe cauciucate, așa cum se întâmplă în orice parc modern.

Primăria vrea ca în Țara Piticilor să fe amplasată o scenă de cel puțin 48 metri pătrați, un sistem de sonorizare. Totodată vor fi amplasate căsuțe și elemente de butaforie care să fie reprezentative pentru atmosfera de iarnă. Copacii vor fi acoperiți cu plase luminoase “pentru a crea o atmosferă magică, de sărbătoare”.

În plus, atelierele lui Măș Crăciun îi vor învăța pe cei mici să confecționeze globuri. Moșul însuși, Doamna Crăciun și ajutoarele lor vor asculta dorințele copiilor și le vor oferi cadouri simbolice. Nu vor lipsi nici comercianții de vată de zahăr, ciocolată caldă, ceai sau articole specifice sărbătorilor de iarnă.

Și dacă kitsch-ul nu era destuld e mare, sărbătoarea păgână a Crăciunului va fi combinată cu cea creștină a nașterii Domnului Iisus Cristos. Primăria vrea și o scenă a nașterii. Punctul principal de atracție este amplasarea unui brad de minim 20m, decorat cu 20.000 luminițe.

Primăria Constanța vrea ca deschiderea să aibă loc pe 1 decembrie cu un concert și un foc de artificii.

Revelion în Piața Ovidiu

Revelionul 2017 a fost și pe lista proiectelor care urmează să fie finanțate, iar bugetul maxim este de 500.000 lei. Administrația locală dorește ca evenimentul să înceapă la ora 22.00 și să țină doar 3 ore.

De această dată, scena trebuie să aibă cel puțin 120mp și să fie acoperită cu o prelată pentru protejarea artiștilor. Cerințele sunt clasice. Pe scenă vor evolua cel puțin trei artiști sau trupe cunoscute la nivel național sa internațional. Primăria dă ca exemplu: Voltaj, Loredana, Smiley, Vama, Carla’s Dreams, Holograf, Delia, Andra sau Inna. Totodată, banii se duc și pentru o trupă de dans și un artist local, un spectacol de lumini și lasere și un foc de artificii de 10 minute.

Spectacolul trebuie sa fie transmis online, iar cei prezenți vor vedea artiștii și pe două ecrane mari montate lângă scenă.

2 Comments on "Primăria Constanța vrea o “atmosferă magică, de sărbătoare” și cheltuiește 2,2 milioane lei pentru Ziua Dobrogei, Festivalul Iernii și Revelionul 2017"

  1. iurciuc daniela | 12/09/2016 at 08:27 | Reply

    cum se procedeaza daca cineva ar dori sa lucreze in staff-ul organizarii evenimentelor?

    • @iurciuc daniela: licitatia pentru fiecare eveniment este castigata de o firma, o asociere de firme sau un ONG. Fiecare dintre ele are deja staff-ul pentru organizarea evenimentului.

Ai ceva de spus?

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*