VIDEO Cum sunt păzite trenurile de marfă din România de echipajele One Star Security. Bunurile de milioane sunt în siguranță doar cu pază armată

Servicii de pază de la One Star Security. FOTO OSS

Când vine vorba de calea ferată, România seamnă foarte bine cu Vestul Sălbatic: hoții fură din trenurile pline cu marfă aflate în mers fără nicio jenă și fără nicio teamă. Poliția Transporturi știe modurile de operare: hoții escaladează vagoanele, forțează ușile la trenurile care circulă cu viteză redusă în zonele de restricție și încep să arunce marfă pe terasament. Alte echipe de hoți vin din urmă cu mașini sau căruțe și adună bunurile furate. „Grosul” furturilor au însă ca obiect echipamente de tren și se petrec în triaje. Hoții de fier vechi scot piese importante ale garniturilor feroviare și le vând la centrele de colectare. Rămân în urmă vagoane care nu mai pot să frâneze ori cu probleme mari la sistemele de direcție. Sunt adevărate bombe pe roți. Exact ca-n filme, când conduci o mașină care nu mai are frâne și-ți dai seama de asta abia când apeși pedala și ar trebui să-ncetinești.

Anul “de vârf” pentru hoții din trenuri a fost 2013: atunci furturile și valoarea lor au urcat până la cer, ajungând la cifre de ordinul milioanelor de lei. Lei noi, ca să fim riguroși până la capăt.

“Acela este momentul în care s-a născut gardarea – cum este denumită în termenii noștri. Paza armată a trenurilor. Este o mare problemă pentru transportatorul care are o garnitură de tren staționată într-o gară oarecare, și vine cineva și i-a luat o componentă de la un vagon… garnitura aia înțepenește acolo pe șine. Asta înseamnă: plată in plus către CFR Infrastructură, penalizări din partea proprietarului mărfii (pentru că și ei au la rândul lor beneficiarii lor) și mai înseamă nervi, nesiguranță, neonorarea contractelor. Și-atunci preferă să plătească pază, pentru aceste trasporturi” ne spune Ilie Cobzariu, expertul în securitate al firmei One Star Security.

Poliția Transporturi a arătat de multe ori că furturile au loc și-n gări și uneori sunt implicați și impiegații de mișcare. Șeful de tren este obligat ca în fiecare gară să transmită impiegatului informații despre componența vagoanelor, iar uneori informațiile ajung la hoți. De multe ori ei știu exact care sunt vagoanele cu cereale sau cu benzină.

Ilie Cobzariu lucrează la cea mai mare firmă de securitate în transporturi feroviare. Compania se numește One Star Security și are 7 ani vechime. Cobzariu spune că situația furturilor din vagoane a luat o întorsătură majoră odată cu apariția transportatorilor străini care au intrat pe piața din România, făcând concurență CFR-ului. “Străinii” nu concepeau să aibă pierderi în transporturi și nici nu concepeau ideea că trenurile lor să fie vandalizate.

“One Star Security a apărut în 2012 la solicitarea unui beneficiar, și-a apărut ca o nevoie a serviciilor de genul asta. Apoi s-a dezvoltat continuu și-am oferit tot timpul corectitudine în servicii, și onestitate. Întotdeauna am încercat să găsim soluțiile cele mai bune, cele mai viabile, cele mai avantajoase pentru ambele părți. În momentul de față, după 5 ani de activitate pot să spun că suntem numarul 1 în România. 80% din transporturile private pe calea ferată sunt “ale noastre ” spune cu mândrie, expertul în securitate, Ilie Cobzariu.

Escortarea și protejarea garniturii de tren pe ruta prestabilită, intervenția pentru înlăturarea pericolului și contracararea atacatorilor, asigurarea în bune condiții a efectuării activității de transport – One Star Security le face pe toate utilizând o logistică impresionantă.

“Avem agenți dispuși pe garnituri, avem echipaje de intervenție dispuse prin “zonele fierbinți”, înarmați, mobili, prompți, oameni tineri, școliți și perfecționați. Am angajat oameni inclusiv din rândul Jadarmeriei. Noi luăm în primire o garnitură feroviară de la intrarea în țară, din vamă sau de la stațiile de încărcare ori descărcare, după cum vrea clientul. (…) Să zicem că transport niște grâu. Nu e numai grâul, e importantă și integritatea vagonului, și intergitatea sistemului de frânare. Ce-ar însemna să vină unul, să ia o componentă de-acolo ? Se-ntâmpla ceva cu vagonul respectiv, la 80 km/h pe calea ferată – deraiere, linie închisă, și de-aici o serie întreagă de probleme în lanț”, a mai spus Cobzariu.

Preferate de hoți sunt vagoanele de cereale și cele care transportă produsele petroliere. Însă hoții fură și materiale de construcții, lemne și cărbuni. La trenurile de marfă cele mai întâlnite modalități de furt sunt deschiderea clapelor şi a uşilor vagoanelor, dar şi sustragerile de piese de schimb de la vagoanele de marfă aflate în circulaţie sau în conservare. Au fost ani, de exemplu, când de la Feteșți la Cernavodă toate trenurile circulau în regim regio (de personal), ceea ce înseamnă că indiferent de rang, opreau în fiecare haltă. De ce ? Din cauza furturilor de cabluri electrice, impiegații erau obligați ca în fiecare stație să dea șefului de tren un aviz de trecere care atesta că următoarea porțiune de drum era sigură. Va imaginați la ce dimensiuni uriașe ajunsese hoția?!

Că să contracareze toate astea, compania One Star Security utilizează toate metodele și strategiile permise de lege în România. Utilizarea armamentului, a câinilor de serviciu, echipajele mobile de intervenție dispuse pe plan național – toate conferă serviciilor de gardare One Star Security, o notă aparte, apreciată de clienții beneficiari și recomandată către principalii transportatori autorizați în domeniu.

“Direcția Poliției Transporturi din cadrul IGPR a spus că suntem firma numărul 1 în România. Apoi și  beneficiarii au spus că suntem compania numărul 1. Nu glumim când e vorba de bunurile tale. În prezent avem în desfășurare, în orice moment, cel puțin 40-50 de garnituri feroviare, pe zi, în toată România. Asta înseamnă un volum mare de implicare: agenți, mașini, logistică de tot felul… Cu totul însumând 6-7 mii de misiuni pe an” spune Ilie Cobzariu, expertul în securitate de la One Star Security.

Pe căile ferate române sunt transportate anual peste 55 de milioane de tone de mărfuri, cu un rol major în economia României. Agenţii ONE STAR SECURITY se asigură că acest succes este repetat în fiecare zi, an de an.

One Star Security răspunde la telefon 0785 285 975, iar specialiștii pot fi contactați și pe email la adresa office@onestarsecurity.ro.

Adauga valoare acestui articol "VIDEO Cum sunt păzite trenurile de marfă din România de echipajele One Star Security. Bunurile de milioane sunt în siguranță doar cu pază armată"

Ai ceva de spus?

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*


Inline
Constanta News
Inline
Constanta News