Bunurile și serviciile de pe litoralul românesc, într-o proporție foarte, foarte mare sunt conforme, o spun inspectorii OPC

Plaja din Costinești este plină după o săptămână de ploiPlaja din Costinești

În urmă cu două săptămână s-a deschis comandamentul litoral, inspectorii OPC pornind  o acțiune de verificare a operatorilor economici care prestează servicii și care comercializează bunuri și produse. De la 1 iulie vor fi detașați în cele 3 locații deja cunoscute Mamaia, Neptun și Costinești comisari detaşaţi din țară, aceştia urmând a fi câte 3-4 pe o locaţie, numărul acestora putând să creească în funcție de perioadă, sau în funcție de problemele care apar.

 

Deja s-au înregistrat şi primele reclamaţii venite din partea turiştilor, nemulţumiţi de restaurante, de hoteluri şi chiar şi de zonele de agrement.

„Până în acest moment avem înregistrate șase reclamații pe structurile de alimentație publică, 7 reclamații pe structurile de cazare, două reclamații pe zona de agrement, asta în ceea ce privește zona litoralului. În ceea ce privește zona de alimentația publică bineînțeles condițiile, calitatea necorespunzătoare a unor preparate sau semipreparate, lipsa grupului sanitar la un beach bar, pe partea de cazare, tarife de cazare prea mari, ziceau consumatorii, în raport cu ceea ce li se oferă, condiții de cazare de necorespunzătoare, taxe de rezervare care nu a fost cerută inițial în momentul în care s-a contractat rezervarea respectivă, rezervare de cazare neclară, o anulare de rezervare. Au existat și două reclamații pe zona de agrement, una privind banana aceea uriașă, pe partea de informare și deja vechea problemă cu zona de plajă și de cearceafuri și de loc liber, de articolul 18 din ordinul 1204 privind delimitarea zonei de cearceafuri în raport cu zona de șezlonguri. Trebuie spus că și în acest an ca și anul trecut pentru zonele de plaje extinse este incorect ca operatorul economic să apeleze la a depune șezlonguri în zona aceea și să obțină venituri, fie că vorbim de șezlonguri, fie că vorbim de beach baruri, de zone comerciale din care să rezulte un anumit profit“, a declarat Paul Anghel, directorul ANPC.

Referitor la cazurile frecvente de toxinfecţiile alimentare ce apar în sezonul estival, inspectorii OPC au precizat că, de multe ori, deşi turiștii au spus că au mâncat numai dintr-un singur loc, la all-inclusive, fac o greşeală capitală. Mulţi dintre turişti îşi iau mâncare pe plajă și care stau 50-60 de grade cu mâncare în sacoșă. La această temperatură mâncarea se alterează și consumată provoacă toxiinfecția alimentară. Sfatul inspectorilor este să se renunţe la a se lua mâncare pe plajă, sau să fie doar fructe sau lucruri care rezistă la anumite temperaturi.

Inspectorii OPC nu vor să îi sperie pe turişti şi să îi gonească de pe litoral şi spun că în linii mari, litoralul românesc este în regulă.

„Nu vreau să speriem turistul român sau turistul care vrea să vină pe litoralul românesc, trebuie să dăm încredere operatorului care a investit și operatorului care s-a comportat corect în relația cu consumatorul. Sigur că există uscături în această pădure, sigur că există și operatori economici care se comportă incorect în relația cu consumatorii, dar asta nu înseamnă că trebuie să alungă consumatorul român, să îl trimitem în Bulgaria sau în Grecia. E clar că toată situația este monitorizată și de ANPC și de celelate insituții și autorități ale statului. În momentul acesta, bunurile și serviciile de pe litoralul românesc, într-o proporție foarte, foarte mare sunt conforme“, a precizat Paul Anghel.

Potrivit acestuia, una dintre problemele care nu poate fi controltă sunt vânzătorii ambulanţi, care pot pune în pericol siguranţa oamenilor şi cu toate acţiunile făcute împreună cu poliţia, nu pot fi scoşi din peisaj. Drept urmare şi turistul trebuie să aibe grijă de sănatatea sa şi să se uite ce şi de unde consumă. Un cay concret de indolenţă din partea unor părinţi a fost în timpul controlului de la Cuptorul cu Plăcinte.

„Părintele vedea în fața lui, nu trebuia să îi arăt eu filmulețele, că oalele de ciorbă erau pe jos și ei luau cu castronul și îți dădeau ție. Oamenii acceptă asta, li se pare că ciorba are gust.” a declarat Horia Constantinescu, șeful CJPC Constanța

Reacţia turiştilor a fost: „am mai mâncat aici și n-am avut nimic“

Adauga valoare acestui articol "Bunurile și serviciile de pe litoralul românesc, într-o proporție foarte, foarte mare sunt conforme, o spun inspectorii OPC"

Ai ceva de spus?

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*