Administratorul orașului Medgidia, recunoscut la nivel național. Bogdan Moșescu, ales vicepreședinte al Asociației City Managerilor din România

Bogdan Moșescu, City-Managerul municipiului MedgidiaBogdan Moșescu, City-Managerul municipiului Medgidia

La numai 24 ani, Bogdan Moșescu se poate lăuda cu faptul că este cel mai tânăr City-Manager din România. Pe umerii săi cade o bună parte din buna funcționare a celui de-al doilea cel mai mare oraș din județul Constanța.

De la sfârșitul săptămânii trecute, eforturile lui Bogdan au fost recunoscute la nivel național. El este noul vicepreședinte al Asociației City-Managerilor din România. Asta înseamnă că face parte din echipa care gândește viitorul orașelor din țară.

În România sunt aproape 200 de administratoru publici. Ei lucrează în Consilii Județene sau în Primării de orașe și comune. Job-ul unui city manager este să fie reprezentantul Primarului atunci când vine vorba de delegații străine sau de reprezentanți ai societății civile și ai oamenilor de afaceri. Un City Manager este aproape întotdeauna un tânăr care vorbește limbi străine, organizează conferințe de presă, apare la TV și știe totul despre orașul său, dar și despre calea pe care o urmează localitatea în viitorul apropiat.

Bogdan Moșescu spune că alegerea sa ca vicepreședinte al Asociației este cu atât mai importantă cu cât el reprezintă acolo municipiul Medgidia. El a fost ales de către primarul Valenin Vrabie să-i fie mâna dreaptă pe perioada acestui mandat de patru ani.

“Mă onorează poziția cu care am fost învestit în cadrul Asociației City-Managerilor din România, dar ceea ce mă onorează în mod deosebit este faptul că am ocazia să reprezint Municipiul Medgidia în cadrul acestei organizații. De asemenea, am avut ocazia să stau de vorbă cu city-manageri din toată țara și am observant că ne lovim cam de aceleași probleme și că doar printr-un schimb constant de practici vom putea să nu trecem cu toții prin aceleași situații”, a declarat Moșescu pentru Constanța NEWS.

Ideea de City Manager a apărut în America în urmă cu peste 100 ani. România a adoptat-o în anul 2006. De la implementarea ei în administrația public locală, Primăriile s-au transformat în instituții mai eficiente, ca și marile companii multinaționale. Echipa primar – viceprimar – city manager – secretar – director economic este acum echivalentă cu cea dintr-o firmă mare.

Bogdan Moșescu spune că la forumul Asociației City-managerilor a găsit atât tineri cu inițiativă, cât și persoane cu multă experiență, dispuse să împărtășească din experiențele prin care au trecut.

“Personal, am propus colegilor mei din țară să fim coezivi în acțiuni și să avem o voce mai unită pentru a ne atinge un deziderat la care noi, echipa Primăriei Municipiului Medgidia, deja lucrăm și unde vedem progrese importante, respectiv depolitizarea și profesionalizarea administrației publice locale. Mă bucur că și ceilalți colegi city-manageri au fost de acord și am încredere că putem să reprezentăm cât mai bine interesele colegilor noștri din țara pentru că noi toți ne dorim să eficientizam administrația publică din România”, a mai spus Bogdan Moșescu în declarația sa pentru Constanța NEWS.

Asociația Administratorilor Publici din România (AAPRO) a fost înființat în anul 2011. Ea militează pentru managementul profesionist în sectorul public.

Adauga valoare acestui articol "Administratorul orașului Medgidia, recunoscut la nivel național. Bogdan Moșescu, ales vicepreședinte al Asociației City Managerilor din România"

Leave a Reply